Hundar iFokus

Hundar

Etikett: raser
Läst 1089 ggr
[MinIda]
0

Vilken skulle ni föredra ?

Hej, började tänka på hundraser. Som vanligt när jag har tråkigt. Men har två raser jag tycker extremt mycket om och jag undrar vilken ni skulle välja. 🙂

Hoppas jag inte förstör på sajten med mina inlägg 😕

Det som jag undrar vilken ni skulle välja mellan är..

West Highland Terrier eller Novia scotia duck tolling retriever ?

:')
1

West Highland Terrier, hade två på hunddagiset där jag paroade och båda var helt underbara! :)

Fridaaaa
0

Tollare hade jag valt.
Inte så mycket för westie, träffat några stycken men gillar tollaren bättre i så fall 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Pennybus
0

Tollaren. Passar mig bättre än terrier.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

BettaSplendens
2

Är väldigt olika raser får jag säga 🤪 Men jag har redan bestämt att min framtida hund ska vara en tollare så jag väljer den.

mopsen12
0

Tollare! Känner två fantastiska tollare! ❤️

IngaTrnqvist
0

Tollare! Någon gång i mitt liv ska jag ha en tollare, underbara hundar ❤️

baloo44
1

Är ingen terrierälskare men gillar Westie ändå så den blir mitt val :)

Frida B
0

Tollare

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[tintilar]
1

Det är ju två väldigt olika raser. Hur kommer det sig att du väljer mellan just dom? Vad har du tänkt ha hunden till?

Tollaren är en krävande hund och känd för att vara lite speciell i lynnet. Ensamshund säger en del, men det är väl individuellt. Dock är dom ofta lite egensinniga och självständiga. Jag har lite erfarenhet av tollare, och både ägare och uppfödare säger ofta att dom är lite egensinniga och speciella - och framförallt är det ganska mycket hund som kräver aktivering både fysiskt och psykiskt. Det är ingen sällskapshund.

Westie har jag lite mindre erfarenhet av men har träffat några stycken,  och det är ju en helt annan typ av hund. Ganska lättsam och inte så krävande. Glad och positiv, men kanske inte en ras jag hade valt för träning och tävling. Perfekt sällskapshund.

Personligen hade tollren passat mig bäst efter som att jag lever en ganska aktiv vardag och vill ha en hund som klarar av att hänga med överallt även i högt tempo. Men det är ju egentligen oväsentligt vilken hund som passar mig när det är du som ska skaffa en. ;) Så jag tycker att du ska fundera lite på vad du ska ha hunden till, vad du vill göra med den och vad den får för vardag hos dig. Därefter blir det nog lite lättare att avgöra vilken av dessa hundar som faktiskt passar dig.

[saga@]
1

Jaa! Jag har hört att tollaren är speciell och ingen hund för alla.. Jag ville ha en för att dom är så sjukt fina men tänker aldrig skaffa en då dom är lite svåra.. Synd:) Jag har försökt hitta en blandis som liknar tollaren men har inte hittat någon. Om någon av er gör det så släng gärna iväg ett meddelande :D

elinkw
0

Tollare, åh de är så fina. Påminner om rävar, de var en tollare med på en agility kurs som ja var på när ja var yngre, sen dess har ja velat ha en!

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

[MinIda]
2

#9 Ska inte köpa hund. Jag undrade bara vilken ni skulle valt. Vet att tollare behöver mycket aktivering både fysiskt och psysiskt, att den inte är en sällskapshund. Jag undrade bara som jag nyss nämnde att jag bara ville veta vilken ni skulle valt :)

[MinIda]
2

Hoppas ingen missförstod. Det var två olika raser, jag vet. Men jag undrade bara vilken ni skulle valt.

[tintilar]
0

Okej! Då förstår jag. :)

[MinIda]
0

#14 🙂

russin
0

Tollare då jag inte vill ha vare sig trimhund eller en ras med en hel del allergier.

[Bolten]
0

ingen av de egentligen men måste man välja mellan dem två så hade de blivit tollare =)

[Teddies matte]
0

Tollare!