Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 946 ggr
Swadika
0

När räknas hunden om rumsren

Jag undrar lite hur ni tänker när det kommer till när hunden är rumsren, är det ett antal dagar som gott sedan en olycka hände, klarat av att vara ensam hemma utan att kissa inomhus, klarat av "tonåren/spökåldern" eller ja när räknar ni valpen/hunden som rumsren? :)

Min valp på 5 månader har jag haft hemma i en vecka, och under den veckan har ingen olycka gjorts inomhus *peppar peppar* han klarar sig hela nätterna, vi lägger oss mellan 21-00 på dagarna och går inte upp före halv 9. Och klarar sig utan att gå ut, det spelar alltså ingen roll om vi lägger oss vid 21 eller 00, han behöver inte gå ut fortare för det. Det är jag som får väcka honom på morgonen om man säger så. 

Så jag tycker han är duktig ;) Men vågar inte räkna honom som rumsren än, haha han har tydligen varit en lugn valp så jag förväntar mig en asjobbig spökålder samt tonårstid…

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[typellisch]
0

Molly vart rumsren mellan 8-9 månader :) Jag går efter att hon inte gjort inne på flera dagar/månader och nu har det gått nästan 2 månader. DOCK kan det ske olyckor inomhus när jag inte varit mer klipskt och förstått att det såklart var bajs-dags ute (jag vet Mollys tider helt enkelt), men det räknar jag som dålig-matte och inte icke rumsren :) Hon kan annars hålla sig, om vi följer hennes toa-schema, tills jag bestämmer att vi ska gå ut. Ca 4-5 timmars mellanrum. Hela nätterna har hon hållit sig sen jag typ fick hem henne :) Behöver hon gå vaknar jag av att hon går runt sängen (hon sover tätt intill mig så svårt att inte vakna av att hon flyttar på sig) sen blänger hon på mig och då måste vi ut.

[tintilar]
0

Min 5-månaders valp gör sitt ute men han är dålig på att säga till om han behöver gå och jag inte vet det - det händer när jag slarvar med att ta ut honom eller har för bråttom in och han bara hinner kissa men inte bajsa tex. Så det händer olyckor inne nån gång då och då, och jag kan inte lita på honom som med gamlingen, jag måste tex ta ut honom mellan kvällsmaten och läggdags det behöver jag ju inte med gamlingen.

Jag har börjat märka att han kommer till oss när han blir nödig inne nu på sistone, men inte alltid förstått att det är det han vill. Han blir klängig och busig och lite hetsig på oss. Tar det som lekinviter eller kelsjuka men det har visat sig ett par ggr vara så att han vill ut. Så det kanske är mig det är fel på och inte honom. ;) Men helt rumsren vill jag inte kalla honom än.

[tintilar]
0

Vill tillägga att jag dock ser honom som rumsren när vi tar med honom hem till andra och så. Sålänge jag tar ut honom med jämna mellanrum kan jag vara säker på att inget händer inne och det är jag noga med hos andra. Så som sagt, det hänger på mig egentligen. :p