Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 995 ggr
[Bolten]
0

Vad har ni gjort idag?

Som rubriken lyder, vad har ni och vovvarna gjort idag?

Här är de 23 grader varmt (om inte mer) och solsken. Jag och hundarna har varit ute en lång runda och beställt en massa från Animail.se :)

[typellisch]
1

För varmt för att vara ute 🙂 Så jag har ensamtränat Molly! Hon går inte ens fram till dörren nu när jag går ''hemifrån''. Hon chillar i soffan. MEN om alla är hemifrån går hon runt i lägenheten (har filmat) och lyssnar om nån kommer hem 😛 Men hon låter inte längre 🙂 Oftast kommer hon inte ens och hälsar när jag kommer hem, haha.
Fast jag sitter lite längre ner i trapphuset och läser! Tur att vi bor längst upp!

I alla fall.. ska fortsätta ensamträna henne när mamma också går hemifrån. Sen ska vi ta en längre runda om 2 timmar när det är svalare ute 🙂 Sen kommer min bror på middag!

[Tess86]
1

Tyri har pockat något otroligt på att få leka med mig men det är alldeles för varmt, så hon fick apportera några gånger i poolen. Skade badar bara om vi slänger i henne så hon har bara tittat på. Nu chillar båda två runt i trädgården. De har nyss ätit en varsin fryst kycklingklubba. Jag sitter på pooldäcket med datorn i knäet och surfar lite, snart ska jag ta mig ett dopp och slappna av med en bok i solen. 

I kväll efter middagen tänkte jag träna lite agility med dem på tomten.

Ruzicka
0

#2 Gud så avis jag blir på att ni har pool!

Här gör vi ingenting. Jag lever inte riktigt när det är såhär varmt. Jag sitter mest och cellandar, och det räcker för mig. 😃 Vi laddar lite inför utställningen imorgon (inoff), men det är väl det.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Loveradio
0

Tagit det lugnt inomhus. Blir lite lydnadsträning senare. Måste plugga så hinner inte göra nåt annat idag.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Bolten]
0

#1 Vad kul att de går så bra!

#2 Är såå avundsjuk jag med! Hur funkar de med hundarna i polen? Har ni saltvatten? Antar att klor borde irritera huden annars ^^

#3 Hoppas de går bra på utställningen!

#4 Skönt att ta det lugnt också =)

[typellisch]
0

#5 Ja :) Framsteg är härligt!

[TeamGolden]
0

Stekt ☀️

We har varit polis igen och gjort klart för alla ljud att ''här vaktar jag''. Jag har legat i solen och stekt och han i skuggan, långlinan på och kaninerna har fått massa gräs. Djuren njuter och nu ska vi snart slå på Into The Wild eftersom det är så fruktansvärt varmt att vi får hålla oss inne nu tills lite senare, då hade jag tänkt ta mig en långis med voffen så han får springa av sig 🙂

Pennybus
0

Jag har haft med mig hundarna till min skola/undervisning och Jag var jätte orolig att han skulle skälla på läraren(vi skulle gå en promenad) MEN han gjorde inte ett ljud ifrån sig!! Framsteg!! Sedan skulle han hälsa på en av hennes kollegor och han skällde inte då heller, snacka om att jag var chockad! Snart ska jag ut och lägga ett spår och låta det ligga en stund.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

[Tess86]
1

#3 & #5: Ja, såna här dagar är man riktigt glad för poolen. Det är ju ingenting som man skulle ha skaffat (alldeles för dyrt!) om det inte hade funnits när vi flyttade in, men nog är den välanvänd alltid. Igår badade jag fyra gånger och idag tre. 

Vi har klor i poolen men det är ju en sådan mängd så att människors hud, även barns, ska klara av det. Hundarna har inte börjat klia sig efter bad i alla fall men om de badar ofta får vi hålla koll så att de inte blir torra eller irriterade i huden. Tyri älskar att flyga i vattnet så så länge hon tål det får hon bada hur mycket hon vill.

LostMySelf
0

Sov långt fram på förmiddagen så har inte gjort mycket mer än en långpromenad då det inte varit så himla varmt ute. Är löptikar i området så min hane är väldigt stirrig och väldigt okontaktbar, då är det inte roligt att göra nånting..

Tina
0

Har spårat, blev bara 400m för jag lyckades ta mig ut på ett stinkande kalhygge utan lämplig utväg. Där plurrade hunden såklart i en svart dypöl men kämpade på till slutet ändå. 😃 Tog sen en tripp till grannstaden och nu blir det lite lydnadsträning innan maten.

Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

Alexandra-S
0

Vi har tagit en rejäl vilodag. Vi tävlade igår och Gizmo är helt slut, han sov från klockan 14 igår till 11 idag, haha. Men vi har gått en promenad bara 🙂

Jag har även varit och köpt en ny dator, det var verkligen behövligt. Skatteåterbäringen kommer till användning iallafall 😃

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

mopsen12
1

På första morgonpromenaden gick vi till ett blommigt fält och myste i solen! 🌺

Sedan gick vi bara utanför dörren och kissade vid lunch för det var alldeles för varmt.

I kväll ska vi nog gå till skogen och köra lite sök med frolic! 😊

Catta-
0

Vi hade en lugn förmiddag och gjorde inte så mycket. Några korta promenader och lite trix träning :) Sedan var hon med husse hos några kompisar och grillade medans jag jobbade. Nu sitter vi i soffan och slappar :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Tess86]
0

Konstigt nog märker jag ingenting på mina hundar när det är varmt, de vill vara ute och beter sig som vanligt. I dag när jag satt i solstolen la sig båda hundarna runt mig, i gassande solsken, fast det finns skugga lite varstans på tomten. Jag får tänka efter istället så att vi inte gör aktiviteter som de kan bli för varma av, för de visar inga tecken på att vilja ta det lugnt.

Qepta
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi körde agility för fullt i 3 timmar. 🙂

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Bolten]
1

#16 sötnosen!

JoannaLi
0

Vi var just ute på en femminuterspromenad. Fröken har troligtvis överansträngt sig när hon var ute och drog och haltar periodvis rätt rejält, annars relativt mjukt. Massage och massor med kramar har blivit ordinerat, och än har fröken inte klagat på upplägget :)

[Nalle-]
0

Nog för att den här tråden var från igår, men idag har jag tränat viltspår med Hugo för första gången! Lilleman tyckte det var himla kul, så det är absolut något vi ska fortsätta med :) 

Vääääldigt nöjd hund med sin rådjursklöv!

Clarawinston
0

Jag och min Winston tog en långpromenad i skogen i förmiddags, nu så vilar vi lite i skuggan med vatten och ett gott dentastix ;)

[Bolten]
0

Idag har jag varit på stranden med min ena vovve och en vän med hennes valp :)

Lathundarna
2

Badat i ån under förmiddagen, canicross under kvällen. Nu äre nån som ligger med 4 tassar i vädret i soffan och snarkar. Imorgon kör vi på med rallyträning igen då det lossnade mängder igår under passet 👍

Loveradio
0

Finns en tråd för idag ;)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Bolten]
0

#23 Såg de men känns lättare att fortsätta denna eftersom alla som redan skrivit får upp de på uppdaterade inlägg ;) och sedan skapa en ny tråd när denna blir lite längre ;)