Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1793 ggr
katarina_m
0

Brottningsmatch med hunden?

En fråga: brukar ni brottas med era hundar?

Sambon är liksom jättefysisk med hunden på det sättet medan jag typ känner mig som ett fån när jag försöker 🤔 Jag föredrar att leka på annat sätt typ jaktlek. Vet inte om det är för att sambon är mer van med hundar från början eller om man tycker om att leka olika? Gosar och kramas hellre än brottas. 

Däremot får jag dåligt samvete för det känns som jag måste brottas rejält för att vara en rolig hundägare typ… Hur gör ni?

[typellisch]
0

Var dig själv. Alla lekar vi olika med hundarna. Min bror kan leka längre med min hund än vad jag orkar, han springer som en dåre i lägenheten medan min hund glatt följer efter. Han kastar strumpan/bollen gång på gång, lurar henne och lockar henne. Sånt orkar inte jag direkt göra. Det enda jag gör är att hon får jaga mig lite då och då, jag kastar hennes leksaker och har dragkamp. Men sen gör jag mycket annat med henne: tränar trix, har henne lös i skogen, ger henne smarriga ben och mat.
Min mamma är mer den som kliar min hund om och om igen och myser sönder henne.

Det jag menar är att alla är vi olika med hundar, har olika s.k roller. Man ska inte få skuldkänslor för att man är ''tråkigare'' än den andra. Man ska bara slappna av och vara den man är, det tar mer på krafterna att vara bättre än man är (om jag får säga det så).

Mischa
0

Alla människor och hundar gillar olika.

≧◔◡◔≦

Lathundarna
0

Sambon och jag leker helt olika med både snorvalp (sonen) och åbäket (hunden). Men vi är lika uppskattade ändå. Man är olika, man gör olika. Huvudsaken är att man har kul tillsammans.

[Tess86]
0

Jag brukar brottas med hundarna, de älskar vilda lekar. Men nu när jag är gravid i v. 30 så var det några veckor sedan jag brottades med dem, men hundarna älskar mig lika mycket ändå! De blir fortfarande lika glada och busiga av att se mig, och vill fortfarande gosa lika mycket :) Hundar älskar all lek och allt umgänge som man gör med dem, man måste inte göra alla saker. Men visst kan det vara kul att utforska olika typer av lekar och umgängessätt, men man får pröva sig fram för att hitta saker som man själv och hundarna uppskattar. Våra hundar älskar också dragkamp, jaktlekar och kurragömmalekar.

katarina_m
0

Ja ni alla har så rätt i det ni skriver :) Självklart busar jag ju och umgås på massor av andra sätt tillsammans med hunden. Men just brottandet känns inte så naturligt för mig eller hur jag ska säga. Sambon är mycket mer bufflig som person hela han så jag antar att det är en personlighets grej - både för oss och för hundarna!

Vår hund är rätt brottig och bufflig också så jag antar att de matchar varandra på det planet hehe.

[madelaine]
0

Jag och sambon leker olika med hundarna :)
Husse är mer för att leka jaga eller kurragömma, medan jag gärna brottas och låter. Funkar fint, vi är lika uppskattade båda två :)

[Annamaja27]
0

Förra hunden brottades jag mycket med. det tyckte vi båda var jättekul 😃

Den nuvarande tycker också att det är kul men inte jag😐. Hon är (eller åtminstone var) väldigt hårdmunnad så jag fick mest blåmärken. Det blir mest lekar men en leksak mellan oss.

Sofy
0

Jag och min sambo leker olika med valpen. Sambon kan bli väldigt hårdhänt och leka med hela kroppen medans jag är mer den som leker med valpen i knät med händerna och pussar och låter.

Han tycker om oss båda lika mycket men han verkar ty sig mer till mig. Han lyder mig bättre också.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Hiro
0

Jag brottas ofta och hårdhänt med min jaktlabbe på strax över 7 mån. Vi båda tycker det är jättekul :)