Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1140 ggr
1Dforeever
0

Lekar för människor med hund AKUT

Hejsan, nu ikväll ska min Hundungdom ha avslutning och jag har fått ansvaret att planera lekar…Vi ägare/förare ska leka med varandra fast hunden ska vara med… T.ex hundstaffet ( du springer med din hund en sträcka och sedan klappar du av så att nästa förare springer med sin hund osv.) , men jag behöver fler förslag!

Har ni något? DET ÄR AKUT

tack

Emo
0

Balansera på en bräda - som ligger på marken.😃

Gå slalom mellan koner med korvbitar.

Inkallning över fält med korvbitar.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

1Dforeever
0

tack, men tänkte mer på lekar som grupp! :) #1

sarae
2

Bästa (och mest lärorika) leken är "the shaping game/the training game" :D Hysteriskt roligt, mycket lärorikt och något alla kan delta i. Man behöver själv kunna klickerträna för att leka utan det går helt enkelt ut på att man lär sig hur det fungerar samt hur oerhört frustrerande det är att vara hund ibland :D 

Vi körde den på universitetet och skrattade ihjäl oss. Jag har kört den när jag hållt seminarium om positiv förstärkning med mycket lyckat resultat 

Leken beskrivs här: 

http://www.clickertraining.com/node/155

1Dforeever
0

haha, förstår inte riktigt hur man gör xD #3

Ruzicka
0

#4 Jag har lekt leken i #3 med min valpkurs och vi hade jätteroligt. Vet du hur man använder klicker? I så fall är det bara att göra som med hunden - fast med en människa istället. 

Skicka ut en kursdeltagare. Resten av gruppen kommer fram till ett beteende man vill att människan skall göra. Och så försöker man shapa fram det. Man får inte prata under tiden. 

Men hundarna är ju inte involverade i leken, det är bara ägarna som kan leka.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[RMSLiners]
1

Tipspromenad med hundfrågor eller frågor kring det ni tränat i klubben? Hundarna får ju motion och lär sig samtidigt promenera i grupper.

[TeamGolden]
0

FÖLJA JON!!