Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 829 ggr
[typellisch]
0

Drack inte, oroa mig?

Igår ryckte Molly en tand och hon har stygn i munnen och går på smärtstillande och bakteriedödande vätska + en tratt på sig så hon inte kliar sig i munnen med tassarna och förstör stygnen.

Igår kväll drack hon helt okej med vatten. Minns inte om hon drack något imorse dock. Nyss var vi ute i 2 timmar på promenad med en vän och hon brukar dricka vatten men inte denna gång tydligen. Om jag doppade fingret i vattnet så slickade hon rent mitt finger.

Det var rätt svalt ute idag, ganska molnigt så 80% av promenaden var ju som i skuggan: blåsigt och svalt. Kan det ha en betydelse, att hon helt enkelt inte vart så utmattad att hon vart jätte törstig?
Sen får hon ju färskfoder som innehåller 70% vatten så hon får ju i sig vatten från maten, som hon fick 3 timmar innan promenaden.

Bör jag oroa mig? Kan alltid träna lite trix med henne, det brukar hon bli törstig utav och se om hon helt enkelt bara inte är törstig.

Belimas
0

Jag skulle inte oroa mig, är hon pigg i övrigt så är det ingen fara och det dröjer innan det finns risk för uttorkning vilket man även kan kolla själv =)

[typellisch]
0

#1 Hon är pigg :) Så fort tratten åker på söker hon sympati men annars så är hon pigg och glad :) Jag tog en liten medicinspruta och fyllde med vatten så hon fick i sig lite och hon ville ha mer, haha.

Tack :)