Transportera hund på cykel??
Hej alla!
Jag undrar vad ni här tycker är bästa sätt att transportera hund på cykel ( inte cykel vagn)
Korgar osv vad som är mest stabilt eller säkrast ? Någon ni har testat och tycker är bra :)
Är så sugen! Kan vi ta oss lite längre :D

Min hane åker i cykelkorg på styret, han sitter kvar. Men finns ju cykelkorgar designade för hund, finns en i rottingmodell med galleröverdel, och en i ngt typmaterial med skivor i.
Korg med nät över (finns att köpa) så att hunden omöjligt kan hoppa ur, om man ska ha hunden på cykeln. 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har mina hundar på cykeln, en på syret i en cykelkorg för hundar och en i en väska på pakethållaren som är också är gjord för att sitta på cykeln. Jag tror de gillar de, Samson sitter i korgen fram o kikar runt sej samtidigt som öronen fladdrar fint i vinden 🙂
www.myrvangs.se
När vi bodde inne i samhället så brukade jag ha Algot i cykelkorg och det fungerade ypperligt.
jag har en sådan här cykelkorg
En riktigt bra cykelkorg som har stabil undertill, det finns ett kort litet spänne i korgen så att man kan haka på selen så att inte hunden kan hoppa ur. Det är bra förvaring på sidorna för vattenflaska/godis eller vad man nu vill ha med sig.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag har javascript:nicTemp(); Är rätt nöjd med den, den har tygnät man sätter fast med dragkedja över öppningen och en kort rem med kabinhake till selen. Bra att handla mat i också. Kanterna är mjuka, det är bra för den tar mindre plats ihopvikt men dåligt för den sjunker ihop när den står för sig själv på marken.