Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 5325 ggr
[_annaH]
0

Förhudskatarr

Min valp på 12v har förhudskatarr och det har han haft i över en vecka. Vi har gjort rent med koksalt lösning varannan dag men har inte blivit bättre utan rinner fortfarande var ur. 

Någon som vart med om något liknande`? Har ni något tips om man kan göra något mer?

vallhund
1

Du skall dra ner förhuden så långt du kan, spruta in koksalt försiktigt. Håll för så att det inte rinner ut, massera mjukt så att det tar sig så långt in som möjligt. Låt det sedan rinna ut, upprepa minst en gång om dagen.

Blir det inte bättre på 2 - 3 dagar uppsök veterinär.

Om det rinner var, typ mer än flänsost o lite droppar så är det inte en katarr utan en bakteriell inflammation.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[_annaH]
0

#1 Det har vi gjort. 
Asså det kommer typ grönt var sen har det även droppat grumlig vätska efter att han kissat.

sarae
1

Använd förhudsrens istället för koksaltlösning, det innehåller bättre bakteriedödande medel än vad koksaltlösning gör (även klorhexidinlösning går att användas). Koksalt hjälper vanligtvis bara vid mycket milda besvär, vilket inte verkar vara fallet hos din valp. Men jag tycker absolut att ni ska ta och kontakta en veterinär och behandla i samråd med denne - eftersom man lätt kan rubba den naturliga bakterie och hudbalansen och därmed förvärra problemet avsevärt. Sannolikheten är dessutom stor att det är en bakteriell infektion som kan komma att behöva antibiotika.

Roxie
0

När jag läste djursjukvård så var det mycket prat om naturell yoghurt vid förhudskatarr. Har du provat det?
Använder man bakteriedödande medel för mycket så rubbar man den sura naturliga bakteriefloran och kan på så vis göra problemet värre.

Men det låter som att det är en rejäl infektion, så uppsök veterinär så inte infektionen sprider sig uppåt eftersom det redan pågått så länge.

// Sofia

[Timantis]
0

AE olja ska funkar på förhudskatarr. Googla o läs

[_annaH]
0

Vi har vart hos veterinären för att ta 12v spruta och passade på att fråga om detta. 
Hon tyckte inte att man skulle göra rent alls eftersom han är så liten, utan vi skulle hålla koll på det så det inte blir värre.