Har din hund blivit skadad....
..och varit tvungen att söka vetrinärvård?
Berätta!

En dag när jag kom hem så var Diva minst sagt dålig.
Hon låg i sin egen avföring mer el. mindre förlamad.
Allt hon rörde var svansen som hon försökte vifta på när jag kom.
Blev ju självklart livrädd och åkte i panik till Blå stjärnan.
Gu´så rädd jag var. Trodde hon skulle dö.
Men hon piggnade till hos vetrinären. Och efter en massa prover och inga svar så åkte jag hem med en pigg hund och tom plånbok.
Har din hund råkat ut för något otäckt?

Nickie min förra schäfer har oxå varit inne 2 ggr.
Ena gången fick hon någon slags allergisk reaktion och svullnade upp i hela ansiktet.
Och en annan gång blev hon biten av en rottis i bakbenet.
Det var ett bett som kom till i lek, men tog så illa att vi var tvugna att åka in.
Tur att man har försäkrat sina hundar, för oj vad dyrt det är
Lusse har vi bara vart hos veterinären med en gång då d vart nått, o d va när han först började halta på ena bakbenet o efter nån vecka började frambenet, han va ganska hängig o loj, inget han annars inte är.. o han blev lite hängig på en fredag kväll, o d skulle va helg o allt så ville försöka vänta o ringa vetten på måndagen, han kvicknade till lite men va ändå inte som han bruka under hela helgen, måndag kom o vi ringde vett, fick en tid på tisdagen, o jag har aldrig vart så orolig, trodde d va häfterna o att han skulle dö o allt va jag trodde men efter 10 min hos vetten konstaterade hon att Lusse fått växtverk =) ingen fara alls o han fick komma hem med en påse smärtstillande =D såååå lycklig man blev när vetten sa att d inte va nån fara, började tom. gråta för jag blev så glad =)
När Albin var lite över 4 månader, så var jag tvungen att uppsöka akut veterinären i uppsala. Han blev helt plötslig hängig och åt och drack inget. Vi ringde alla men alla hade fullt förutom uppsala. Så vi åkte in dit och undersökte och rönkade honom, men inte fick han komma hem den kvällen. Han hade någonting i tarmen som var påväg ut. Den natten kunde jag inte sova då min valp var ju borta. Dagen efter skulle veterinären ringa mig men inte gjorde hon det. Blev arg då dom inte tagit mina uppgifter rätt eller ringt mig. Veterinären som tog emot oss på kvällen lovade mig till 100 % att det va ingen fara och att han skulle ligga över bara natten och få dropp. Och att om dom behövde göra någonting annat så skulle dom ringa. Men ingenting om att dom skulle göra en laboratorieundersökning på honom. Men så ringde jag dom vid 17:00 och frågade varför dom inte ringt och dom sa att han var tvungen att ligga över en natt till. Men där sa jag stop och sa att jag skulle hämta honom på kvällen. Så kl 21:00 var jag där och skulle hämta honom. Men det dröjde 30 minuter extra innan jag fick träffa min undebara valp. Han hade då inte ätit någonting under 48 timmar och jag var besviken då han inte äns varit ute. Han blev så glad att han kissade på sig när han såg mig och min pappa. Men ialla fall det skulle ha gått på 6 835 kr men fick endast betala 2 447 kr då jag som tur va har honom försäkrad. Jag skulle få ta hem honom på egen risk. Sen när vi gick utanför dörrarna så lovar jag att det va minst 20 minus ute men ändå stog Albin och kissade i minst 5 minuter.
Min pappa sa att eftersom det som låg i tarmen va påväg ut skulle jag inte vara orolig. Sen kom vi hem Albin var pigg som en mört och åt fisk och ris samt han drack. Och jag var bara glad. Dagen efter så kom det en sten ut i avföringen. Tänk va en liten sten kan kosta mycket hehe.
Men idag har vi bara problem med hans fukteksem..
Säger det till alla som inte har försäkring på sina hundar att fixa en det kan vara väldigt bra och ha en försäkring.

Jag var på ljuststöpning en decemberkväll, men hade ingen ro i kroppen utan kände att jag var tvungen att åka hem. Så jag lämnade över mina halvfärdiga ljus och åkte hem. Hittade då min 6 månadersvalp med en söndertuggad flaska kylarvätska… Ilfart till sjukhus med en glykolförgiftad valp och det blev 3 dagar med etanoldropp. Vi kom in i rättan tid!
Jag förbannade mig många gånger att jag inte ställt undan flaskan på ett bättre ställe, men man kan inte älta det som hänt allt för länge. Jag är glad att åkte hem den gången och på så vis kunde rädda min älskade hund. Det blev en dyr historia och jag är glad att hon är försäkrad. (Har haft användning av den efter det också med krånglande öron. *suck*:P)
Nix min hund har aldrig skadat sig någonstans.
Alfons har httills klarat sig. Men vår labbe "Bosse" blev dyr!
Det första var ett blodöra, som opererades. (Där jag fick assistera vetten)
Andra gången låg han inne på blå Stjärnan eftersom han ej fick behålla varken mat eller vätska.
Tredje gången fick han ytterligare ett blodöra. Denna gången opererades det ej, utan fick med hjälp av antibiotika läka ut. Det blev ett "blomkålsöra".
Hur mycket pengar vi la ut på hans baktass vet jag inte. Men det blev åtskilliga veterinärbesök. Innan det konstaterades att det var en cancertumör.
Min lille "Bosse" som ligger begravd vid vårt torp!
Nej, inget allvarligt. Han gjorde illa sig ganska rejält i skogen i stugan förra hösten, men vi gjorde rent själva och så fick han tratt! Gick över på en vecka.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Skada vet jag inte…men jag hade en himla otur med schäfern från Åsa, henne fick jag operera armbågarna på (en väldigt dyr historia) efter det fick hon en reaktion av operationen så hon fick klåda och tappade nästan all päls på kroppen…åter till vetten med en jättedålig hund hem igen med en förklaring bara. Efter en månad började hon få jättesvårt att gå på bakbenen in till vetten IGEN…gravt fel på höftlederna vetten rådde direkt att jag skulle avliva. Jag åkte hem med henne och grät floder över en 9 månader underbar hund som jag var tvungen att ta bort. Efter 2 veckor fick hon somna in hos vetten 

Jobbigt!
Fanns det höftledsfel bak i stammen?
Jag vet faktiskt inte…det var en tjuvparning har jag för mig, ingen stamtavla iaf. Sacko var pappa och han har varit stel i baken tycker jag. Och Beckis som var mamman hade höfledsfel men det kom inte fram förrens senare när Åsa röntgade henne.

Med facit i hand.
Kommer du någonsinn mer köpa en shäfer utan stamtavla?
ALDRIG!!!!!!!!!!!!!! Tror du jag är tokig 

Dutti Lotta!
Och en klapp på huvudet får du för att du inte påpekade min snygga stavning *klapp, klapp* 
Ibland överraskar jag mig själv 
*viskar* kan ju inte avslöja att du inte kan stava till din egen hundras 

sjäfer, chäfer, skäfer,
Typiskt knäppa schäfer-ägare. Förstår de nå't??
Min bichon frisépojke har åkt in relativt akut med en brusten analsäck för några år sen. Han har även haft rätt mkt problem med sina tårkanaler och nu på sistone huden. Skumma oförklariga utslag/eksem. Då är det bra att man jobbar hos vetten :)
Äldsta blandistiken har aldrig varit sjuk eller skadad men jag har iaf låtit operera bort livmodern på henne igårkväll, för att eliminera risken för livmodersinflammation.
Unghunden har inte heller varit sjuk eller skadad och jag hoppas det fortsätter i den stilen. :)
Har iaf försäkrat alla utifall att
ecko har inte haft några riktiga skador som kräver vett. Men han har haft kennelhosta och så får han ju blåmärken och sår mest hela tiden. han är ju valp:P hoppar från altaner och så.. så då får man endel sår. Han fick en knöl i nacken för ett tag sen med, men de var nog bara insektsbett.. och de har gått ner nästan helt nu. Sen tål han nog inte fästingar så bra.. för de blir alltid stora sår efter dom och upphöjningar.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆