Vad ska ni göra idag?
Jag vet inte riktigt vad jag och Zuki ska göra.. vi har lite för mycket ledig tid nu sen jag sa upp mig från mitt jobb, så jobbar bara ca 1 dag i veckan nu. Blir gaaaalen. Svårt att ens komma upp ur sängen.
Vad ska ni göra med era hundar idag? 
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
God dag!
Är det fortfarande uppehåll om 2-3 timmar blir det en lite längre promenad, annars ska vi fortsätta träna med lydnad på hobbynivå och busa och leka :).
Funderar lite på om jag ska åka in till Malmö .. eller någon annan stad och miljöträna lite. Gå någon annanstans än bara här hemma (så tråkigt, särskilt när man har bott här hela livet och alltid gått samma rundor med hundarna). Men vi får se :)
God morgon!
Vi ska nog vara ute och fördriva tiden. Vi tränar just nu på snabba, tydliga byten mellan sitt-stå-ligg. Ska köra några pass i vardagsrummet så får vi se sedan om han känns mogen att pröva ute med mer distraktioner.
Det bra med lite tråkigt väder är att väldigt få människor är ute, så ska nog passa på att köra lite löspromenad och inkallning.
Annars skulle vi behöva ta oss någonstans där det finns mycket hundar och träna fokus på mig. Kanske ställer oss utanför någon rastgård i stan eller nåt, men vet inte om orken räcker till det.
Vi var rätt aktiva igår, så känns helt okej att ta det lugnt idag. Kanske får JAG fixa lite av mina saker; spela piano, spela tvspel, baka något, städa lite, fixa med fotoalbum etc.
Och ensamträning höll jag på att glömma! Men det blir lite parallellt med allt.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
God morgon! Idag ska jag och min hund på flockpromenaden som äger rum varje tisdag, brukar vara väldigt trevligt :) Men innan dess ska vi hinna med lite mental träning också- men vad det blir vet jag inte ännu :)
Vilken fin bild på Zuki 🙂
Idag så har jag varit ute på promenad med svägerskan och människobebisen, jag gick med deras hund så mina fick vara hemma medans jag var där. Sedan fikade vi lite och babblade.
Ska snart ta en ordentlig runda med mina två huliganer ❤️Då det torkat upp på gräsmattan så tänkte jag nog försöka träna lite lydnad med Sigge. Var länge sedan vi tränade utomhus så det blir spännande 🙂
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag fick sluta tidigt idag så jag fick massa tid, vilket jag verkligen behöver. Tyvärr måste jag städa och gå på stan men en ordentlig promenad och lite annat skoj får det såklart bli iaf. Skulle gärna pyssla med hundarna hela dagen men måste köpa nå kläder som jag kan ha på begravning nästa helg och lite sommarkläder så man slipper gå naken i turkiet ;) Skulle behöva klippa båda brudarna också men det kanske blir till helgen när jag är ledig, men vi får se!

God förmiddag! Jag har varit ut med Alice på morgonen så hon fått springa och sträcka på benen för om bara ett par minuter ska jag iväg och jobba, och då känns det bra att hon har fått både egentid med mig och sen fått leka av sig med jämngamla hundar :-)
Imorse var jag och Ture på klubben och tränade agility, och efter det gick vi en timme med en kompis och hennes hund. Nu sitter jag och pluggar och om en timme ska jag snabbkissa T och dra mig till skolan för en Fysiklabb. Sedan kommer jag hem vid halv 6 och då blir det en runda på en timme och senare lite balansövningar på pilatesbollen. Tror jag ska fortsätta på luktdiskrimineringen också om han får sina "matte jag blir gaaalen jag måste göra något"-ryck. Inte så lätt att plugga när man har en morrande terrier som hänger i byxbenet.
Jag önskar att jag hade lite tid över. Är på "skolan" hela dagarna och har typ inget att göra. Kommer hem vid fem och har massor att göra hemma.
Men det blir en liten hundpromenad ikväll och sen umgås med mina möss.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Idag har vi inplanerat en tripp till hundgården tillsammans med min och Veikos kompis - rottisen Nellie och hennes husse 🙂
Hundarna har äntligen lärt sig gå ihop helt lösa😃
// Lise
When nothing goes right, go left!
Har nyss kört ett sitt/ligg/stå pass med vovven då jag insett att han är dålig på att snabbt byta mellan dessa. Ska ut på en långpromenad i det tråkiga vädret och sedan träna mer på sitt/ligg/stå :). Vi har även tränat på apporten med en kamptross, går sådär!
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Det slutade med att vi åkte in till Malmö c och satt där en stund och kollade på människor, hundar och rullväskor som gick förbi, lite träning att åka rulltrappa nu när vi ändå hade gott om tid, och sen promenad i malmö :)
Nu har jag en trött hund som ligger mitt i röran på golvet och sover!
#5 Tack :)
IDag gick vi en lång promenad med Min kompis och hennes hund! Vi provade även att åka buss och spårvagn för första gången vilket gick väldigt bra! så nu har jag med en trött hund som ligger och sover i min säng 🙂
Idag har vi åkt hem till mina föräldrar och ska stanna här ett par dagar :) åkte buss i tre timmar och efter det har vi gått en riktig långpromenad. Lite trixträning har det även blivit :)
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu