Valp biter på allt och alla....
Har en valp på 8 veckor som biter på allt och alla. Jag avvisar valpen med att ge henne hennes tuggben eller leksak men hon fortätter hela tiden.
Speciellt när man vill gosa med henne så biter hon i ansiktet och fötterna och ja, överallt…
Vad kan jag göra mer för att få henne att inte bita så mycket?
Jag har ignorerat henne, gett henne tuggben eller leksak, sagt nej, gått därifrån men inget har hjälpt.
Kan ej vara för uppmärksamhet för det får hon hela tiden..
Finns det tips eller råd? Vill ju ha positiv träning på henne om det skulle vara bra att veta
Hon kommer lugna sig. Ge henne lite tid att komma på att det inte är ett önskvärt beteende. Att ge henne något att tugga på är en bra idé, beröm när hon tuggar på benet. Lika så att ignorera. Börja inte tjata på henne och säga nej osv. Det är bäst om man lär in på annat sätt.
Testa att skrika som när en hund får ont, sådär piip
Normalt valpbeteende, Men som redan sagts testa att skrika högt och pipigt, funkar de inte så skrik till och gå därifrån. Totalt ignorera valpen en stund. Sen kan du bjuda in till lek igen när valpen lugnat sig.
Har själv haft samma problem men nu biter han inte alls.

ok tack så hemskt mycket för alla svaren! ska verkligen testa det med att pipa som en valp :) det är ju ett beteende hon borde förstå att det gör ont :)
Nu är din valp så liten än. Men min Whippet hane som nu är 7månader biter ganska hårt när han leker. Honom har jag bitit tillbaka på när han inte lyssnat. Det har fungerat men som sagt, din valp är väl liten för det. Men det är något man kan ha i åtanke om inget annat fungerar och man gett hunden ett par månader på sig att förstå vad som är tillåtet och inte.
#5 Hur biter du tillbaka? När hundar biter tillbaka händer det väldigt snabbt och jag kan inte tänka mig att någon kan bita tillbaka så snabbt xD Hellre skulle jag använda handen isåfall som en mun, liksom "stöta" till. Men det fungerar nog på äldre hundar som gör det av dominans

#5 njaee… vill helst lära henne på positivt sett och ej negativt som för mig innebär slå, hota, och så som skrämma hunden som ex bita, hålla upp handen mot henne osv… Och så är hon för liten för att bli tillrättavisat då hon förstår inte ännu. Så får göra som dom andra sagt.
Prövade nyss att pipa till när hon bet och det fungerade för hon bara la sig på mig och kollade med sina hundögon och "pussade" mig i ansiktet och gosade liten stund och efteråt gick hon självmant och börja tugga på hennes leksak så jag fortsätter med att pipa till. Tack för detta tips!
#7 Gulligt :D Kul att det fungerade direkt :)
#7 Fast jag skrev inte att du skulle göra det nu när hon är så liten heller.

#5 Men om din hund fortfarande biter så kan det väl inte ha fungerat att göra så? 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jo det gör det. Han har lugnat ner sig jätte mycket men kan glömma bort sig i bland när man busar. Men nu behöver jag inte bita tillbaka. Det har jag bara behövt göra två gånger sen har han förstått. Men han förstog inte alls när jag pep som en hund, inte heller när jag "högg" tillbaka med min hand osv.

Eftersom valpen bara är 8 veckor får du nog räkna med att det kommer ta ett tag innan hon/han lär sig. Som någon ovan redan skrivit, normalt valpbeteende.
Att pipa högt är ett bra tips! (såg att någon anna redan nämnt det) så gör hundar mot varandra, det är helt normalt och absolut inget farligt.
Bra att pipa till och ge henne tillåtna tuggisar att bita på. Naturligtvis kliar det i munnen hela tiden tills alla mjölktänder är borta- Och hon är bara 8 veckor nu, du har alltså nyss fått henne.🤔 Har själv valpisar som biter på precis allt!! Måste passa dem ständigt!
Boris