Barfar eller ger färskfoder..
Hur många här barfar sina hundar eller iaf ger färskfoder? ..
Nån som ger av märket musch..?
Är era hundar kräsna efter färskfoder?.. tar de emot ex leversnittar?(tog som exempel eftersom de är torra)
Ger färskfoder och mina hundar är inte det minsta kräsna. Dom till och med gillar torrfoder som belöning just för att dom inte får det som mat🙂
Ger vom og hundemat. Har testat någon musch-korv någon gång och gillar idén. :) Har dock ingen mer erfarenhet av det fodret.
Om vi så gav vår hund bark som godis så skulle hon gladeligen äta det, så nej vår hund har ej blivit kräsen av färskfoder. 😂Men iofs kanske man ska fråga någon som har en lite mer matkritisk hund än en bulldog för den frågan…
#1 Tack, de låter till och med bra ;)
#2 Tack för svar :) Glad att du svara "även" om du har en bulldog ;)
Min lille valp är väldigt matglad han med.. iaf när de gälller kycklingvingar eller färskfoder.. torrfoder kan han låta stå lite men äter tillslut
Jag har en mellanpudel som får råa ben och rått kött lite då och då (någon/några ggr i veckan) och hon käkar dessutom VoH, men hon tar gladeligen emot leversnittar, torrisar och ost :)
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Både hund och katt här käkar nordic special plus och rå kyckling. Hunden äter allt utom typ gurka..
Skynda långsamt så går det fortare.
#6 Du som oxå ger rå kyckling kanske vet.. frågade på barf i fokus men kan fråga här med..
*kopierar därifrån*
Om jag ger min hund kycklingvinge , eller kyckling över huvudtaget..Hur är de då med sarmonellan..? Han är långhårig (just nu bara valp) men kommer bli långhårig.. Jag brukar ju inte pussa han direkt efter men hur länge kan de finnas i skägget?
BARFar mina hundar. De älskar det och äter allt annat också, torrt som icke torrt :)
Tror snarare att det kan vara tvärtom i vissa fall. Att de blir mer matglada om de får en god mat som är färsk, än torrfoder. Så var det med Flora i alla fall som kunde matvägra när hon var liten. När jag bytte till BARF gick det ner med en gång och så även om jag serverade det gamla torrfodret.

#7 Salmonella hos svenska kycklingar är ytterst ovanligt. Vet inte hur länge det kan finnas kvar i päls.
Skynda långsamt så går det fortare.