Hundar iFokus

Hundar

Etikett: off-topic
Läst 1321 ggr
fotoc
0

Varför är många så negativa?

Nu hämtar vi snart valpen. Men många i min omgivning istället för att de gläds med mig får jag höra att det är jättejobbigt med valp de skitar ner, du måste gå ut i alla väder, du glömmer väl inte dina andra djur.

De förtar lite av glädjen när de håller på så. Jag är en vuxen människa och vet att det är jobb med hund och varför i hela friden skulle jag glömma mina andra djur. Ungefär som om man fick en ny vän och skulle glömma alla sina andra.

Det känns som jag måste försvara mig hela tiden för att jag skaffar en hund, som tur är är inte alla så.

Malin-A
0

va tråkigt. men jag tror det är ren o skär avundsjuka, klart man inte glömmer sina andra djur, o visst kan d finnas negativa saker men allt det possitiva väger ju över… vad är det för liten valp du ska skaffa dig då? *nyfiken* =)

fotoc
0

En borzoivalp

TinaH
0

Detta låter som när mamma sa till en när man var liten!

Slå döv öreat till!
Gläds åt den nya familje medlemmen, och ni kommer och fåmånga många lyckliga stunder ihop, och kan glädjas åt varandra i många många år.=)

Herre gud….tror dem att du är en förvuxen ätte-bäbis, som precis har lärt si och gå?!?
Fy skämms på dem!

Gläd dig i valpen och var lyckliga tillsammans!=)

KRamis och lycka till! =)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

fotoc
0

Tack TinaH. Kanske ska jag va glad att dem ser mig som en jättebebis och inte som den tant jag börjar bliGlad

Malin-A
0

jaa va d den valpisen vi såg på bild i nån annan tråd? ja gläds åt din lilla valp du får hem, när den väl är hemma kommer folk bli alldeles till sig för att du har en valp o inte dom =)

heliotropes
0

Jag känner igen det där..sedan jag skaffade två systrar av rasen Lhasa Apsos,snart 6 månader gamla.

Det jag har fått höra är
-men ni har ju katt då kan ni väl inte skaffa hund?**eller
**-vaaa!!!..ska ni göra er av med katterna!
Jag har perseruppfödning sedan flera år och är en sann kattmänniska. Men jag tycker även om hundar.
Speciellt mina egnaCool

Eva // medarbetare på Perser

Liss
0

Jo de där har jag med hört. specielt pågrund av rasen.. Min mor tjata endel, men de var mest för min egen skull.. att jag visste vad de innebar osv osv. Men de blir rätt tjatigt efter en längre tid:P Sen är de ju alla andra som sa "neeh fy, ska ni skaffa en sån mördarhund" eller "ni kommer bli uppätna". Dem mena de mer som skämt, men de blir rätt ledsamt att höra de hela tiden.
specielt när pappa kommer med "då kan vi ju inte hälsa på när de finns en SÅN hund hos dig" neeh men gör inte de då, jag lider inte:P

men skit it.. som sagt, slå dövörat till. Du vet nog själv vad du är kappabel till.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

TinaH
0

FotoC

man är inte äldre än vad man gör på sig! Cool
Utsidan är bara ett fodral! Flört

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Lotta
0

Ja inte ska du lyssna på andra, det där är väl endå nått man måste få bestämma själv. Det är absolut det värsta jag vet när folk ska tala om för en vad man kan och inte kan göra. Lycka till med nytillskottet =)

CharlotteRubin
0

Folk tror ibland inte att man klarar av det, därför vill dom förklara hur jobbigt det är. Dom tror inte att man kan tänka själv. Fundersam

AnneN
0

Jag tycker att valp perioden är helt underbar även om det är mkt jobb. Hoppas att du får stor glädje av din valp och slår dövörat till mot alla glädjedödare runt om

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

kerstinjoh
0

Glädj dig åt valpen!

Det är ju DU som ska ha den och ingen annan.

Jag hörde en gång en jämnförelse som är ganska kul. När man skaffar barn, inte tänker man på allt det "jobbiga"?

Barn behöver också komma ut i alla väder, de drar in smuts, o.s.v. i all oändlighet.

Men ändå skaffar man sig barn. Varför? Jo, för ALLA glädjeämnen!

Detsamma med en valp. Tänk vad glädje!