Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 757 ggr
LinaK
1

God eftermiddag - vad gör ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er!

Vad har ni haft för er idag?

Själv har jag varit ute en runda med hundarna och fotat lite, innan dess så var jag och storhandlade mat och även lite blomster. Måste ju piffa till det lite här hemma när våren är här 😃

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Vattnadal
0

2 av hundarna ville ut mitt i natten. Första gången var det inte en av mina, men vid 3 fick jag masa mig ur sängen. Sen väcktes jag 5.45 av maken, en tacka hade lammat, och den sista hade ett lamm som satt fast. Snabbt på med kläder och ut i fårstallet. Ett stort bagglamm som satt ordentligt fast. Fick ut honom, och innan jag åkte till Draghundcenter hade han fått i sig en del råmjölk och såg pigg ut.

Äntligen klart med årets lammning, så nu håller jag tummarna att morgonens 3 lamm mår bra när jag kommer hem.

Hundarna blev det synd om, då det inte hanns med någon riktig promenad innan jag åkte. Får försöka tvinga mig ut en sväng när jag kommer hem. En bra sak med sommartid, det är inte mörkt när jag kommer hem längre.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[RMSLiners]
0

Jag har vaknat, ätit frukost, kollat iFokus och sen sovit igen. Nu sitter man nyvaken och ska snart äta pannkaka och sen baka muffins. 

Hunden har inte fått någon längre promenad idag men hon klagar inte utan ligger nöjt och gottar sig i soffan. 

Barnets rum börjar ta form också. Medan jag sov så rensa gubben upp i rummet så nu är det bara inköp av en illgrön taklampa, illgrön matta och en vit byrå som är kvar, sen är rummet i ordning.

[typellisch]
0

Hej hej :)

Har bytt rum här hemma då min bror flyttade igår.. så haft en vän över hela dagen som hjälpt mig.

Molly är ju nöjd med nya rummet 😎

JoannaLi
0

Hundarna har fått komma ut på varsin kortare runda, mest för att påminna dem om vad jag vill av dem när vi är ute (inte mina hundar, och jag brukar inte promenera så mycket under jaktsäsongen, de tappar all hyfs, men nu när den är över brukar vi börja om), sedan har båda hundarnas tänder borstats och tiken alla klor och hanens klor på framtassarna blivit klippta. (Han är inte särskilt förtjust i att klippa klorna, och han blev för uppskruvad när jag försökte ta baktassarna, så jag lät det vara en stund.)

Nu ligger de ute i hallen båda två och sover, och jag sitter här och funderar på något roligt trick som jag kan försöka lära dem :)

JoannaLi
0

Förresten så är jag lagom avundsjuk på er, här har det varit bra med snö hela promenadrundan, utom på själva 'promenadleden' där det var ganska tunt snötäcke, men däremot hur halkigt som helst. Och jag hade Converse. Smart! ^^

Swadika
0

Idag har jag haft en rastlös hund så vi gick ut och tränade i skogen, får passa på när det är fint väder, så nu har jag en trött hund istället som ligger helt utslagen i soffan, vad lite träning kan göra ;)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Fridaaaa
0

God dag på er!

Varit i skolan hela dagen, så sambon har haft hand om hunden och resten av djuren under dagen.
Ska ut en sväng med Lillan nu ikväll men blir ej lång. Ska ut på en långprommis imorgon, slutar kl 13 så då hinner jag med det 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Pennybus
0

Jag har tränat koppel med penny och det gick superbra, hon drar inte fullt lika mycket nu som hon gjorde innan, så framsteg görs.

Tagit några kortare rundor, tog en på 40 minuter nyss, mötte grannens schäfer som gick lös(har inget emot det) och Penny var superduktig, men hon sa till när det blev nog då tiken provocerar henne att göra fel så tiken kan "rätta henne", annars gick det bra och Penny verkar inte ett dugg "rädd" när vi gick så det är ju bra :)

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

LLLINN
0

Var ute på en 8 km lång prommis med vovven i eftermiddags, där vi både skvallertränade, leksakssökte och Molle försökte rulla sig i rådjursbajs -.-'. Men förutom det en lyckad långpromenad! Sedan åkte jag till bibblan o lånade hundböcker, köpte lite smink och ett par joggingtights!

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13