KerstinP är Sajtvärd och Åsa är Medarbetare =D

KerstinP är hon inte här nu?
hon är rätt sällan här tror jag?
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Du kan nå henne på startsidan o hennes medlemssida.

Ägare: KerstinP
medarbetare är: ÅsaF och PeterR

Synd, för nu har det gått lite för långt här tycker jag. Värre än på någon annan sajt.
vad har g¨tt för långt med?

# 6
säkert mitt fel allt ihop!

Läs trådarna så får ni se själva.

Hi, hi kerstin du är för rar. :)
men herregud va det har för'ändrats här, vart tog den goda stä'mningen vägen???

#12# Vad menar du nu? Den här tråden har väl ingen dålig stämning. Jag vill få slut på den dåliga stämningen i alla andra trådar.

Jag ber om ursäkt att jag inte varit inne här. Men jag har varit på katthemmet i flera timmar och försökt få Skrik och Panik att äta.
Men nu är jag här. Ska genast slå igång laptopen och läsa ikapp mig. Ber om ursäkt än en gång om jag inte kunnat hålla koll.
Mvh ÅsaF Medarbetare hundar.ifokus
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ha, ha Åsa du kan ju inte bo här jämt. Men just nu behövs du iaf.
Fick katterna någon mat i sig då?Bor du så nära katthemmet?
#14 Skrik o Panik!!! 

Hur går det med dem??

Efter mycket om och men fick de i sig mat. Och nej jag bor ca 6 mil från katthemmet så det är inte direkt nära :-)
Audiatur et altera pars
Vilken tur att just du hittade dem!

Håller med kerstin eller om jag hade hittat dom. hi hi
Jag hade kunnat haft dom hemma. Eller åkt till katthemmet. Det ligger bara ca 1 mil härifrån.
Då är det i alla fall jag som har närmast till ett katthem. Några km.
Som ni vet är jag inte den största kattvännen precis. Jag tycker att katter är underliga djur.
Men fy 17 för att dumpa dem till en säker o plågsam död (om inte Åsa hade hittat dem)

Är du inte kattvän? Jag älskar alla djur stora som små. Värnar om alla djur. *ler*
Jag har tex 6 katter just nu. *fniss'

ÅsaF: Du kan inte vara här jämt och styra upp. Folk måste väl bete sig som folk utan att "fröken" slår dem på fingrarna.
Trist, att se sajten sjunka djupare ner i sandlådan. Men men…. jag försöker hålla mig i de få seriösa trådarna som finns. Resten lämnar jag åt de yngre, för yngre måste de väl ändå vara som tjaffsar?
neh man måste nog inte vara yngra för att tjaffsa. Omogna finns de i alla åldrar.
ska du behålla skrik och panik sen åsa?

Nu tog katthemmet inte emot Skrik och Panik utan det var ett av deras jourhem som tog emot dem privat tills jag kan hitta någon som kan ta emot dem.
Så jag har fortfarande stort behov av hem till Skrik och Panik.
Zebben, jag är inte en av de yngre. Men jag tycker personligen det är roligt att flamsa ibland. Eller okej rätt ofta. Men jag vill också ha mer av den sida jag eftersöker. En sida där vi pratar hund och vad man ska göra för att komma tillrätta med mycket av de problem vi har inom hundvärlden.
Audiatur et altera pars
visst kan d bli för mycke trams, men tror många inte skulle va här lika mycke då.. o lite trams måste d finnas, många kommer in här för att det är så trevlig stämning o det är kul, samtidigt som man får bra tips o d finns allvar också.. tas all trams o skoj bort så lär inte jag va här så mycke som jag vart här iaf… tror nog många tycker som jag me.. lite trams ska d finnas, därför d finns O-T trådar…
Nu är jag också här…efter att kört Skrik och Panik till jourhemmet är jag rätt trött, men jag lär gå igenom trådarna och kolla vad som hänt innan jag slänger mig i säng =)
Ja alltså, jag kommer inte vara här lika mycket eller skriva lika mycket om de är alldeles för mycket trams heller.. men trams är trams.. de jag gillar är att folk är trevliga och kan skoja med varandra. Ibland kan de balla ur, men då får man väl tillägga de.. och då får folk ta och lyssna och ta de på allvar. inte skoja bort de! Så jag kommer heller inte vara här lika mycket om de ska bli stelt och tråkigt. för tråkigt blir de om man inte ens får skoja och ha interna skämt?
Du skulle bara våga att hålla dig härifrån!!! Klart våra interna skämt ska vara kvar.
natti natii, pussa Ecko-risen!

Jag säger som jag skrev förut. När jag kom hit första gången så verkade det skojigt och lite flamsigt. Sedan blev det för mycket interna skämt då förstod jag inte ett dyft. Visste tex inte att en del var släktingar till varandra osv. Då blev det för mycket för mig att hålla reda på. Upptäckte rätt så snart att alla var överallt och kände att det blev för mäktigt. Tänkte sluta komma hit efter att det blev för rått för mig i förrgår. Men sedan råkade jag halka in här i dag iaf. Såg att det var fler som var missnöjda med att det var för mycket flams. Så visst kan man flamsa men i lagom mängd så att alla kan hänga med kanske. Alla förstår ju inte skämten som ni gör. Annars är det normalt väldigt trevligt att vara här. *ler*
#30. Nej, hur ska du kunna veta det? Det står inte skrivet på våra medlemssidor vem vi är släkt med.
Interna skämt går inte att undvika. Ibland kanske jag skriver något till xx som syftar på vad hon skrev för en vecka sedan.
Man måste inte kunna hänga med i allt, framförallt kan man inte. Inte jag, inte du.
Med facit i hand kan jag bara inse att det blev otroligt mycket tjafs och rent ut sagt fånerier här idag. Av vilken anledning?

För att jag rymde ;-)
Nej jag vet inte varför Kerstin. men vi skyller på mig så blir det enklast. ;-)
Så kan vi återgå till att ha trevligt och att skoja och prata hund. Men i rätt trådar :-)
Audiatur et altera pars
Sablar! I rätt tråd oxå? *muttrar*
Får man dispans för att man är gammal o lite senil?

#31# Måste inte kunna hänga med i allt! Nej, självklart inte. Men det vore ju kul om man hängde med i lite iaf. Men gör man inte det så är det nog stor risk att man lämnar sajten.
Jag är ju tex ofta på ridsport och där hänger jag med rätt så bra. Men det är inte interna skämt och släktingar där.

#31# Man måste inte kunna hänga med i allt! Nej, självklart inte. Men det vore ju kul om man hängde med i lite iaf. Men gör man inte det så är det nog stor risk att man lämnar sajten.
Jag är ju tex ofta på ridsport och där hänger jag med rätt så bra. Men det är inte interna skämt och släktingar där.
Attans jag har båda mina döttrar på denna sajten. Det är väl bara bra att de trivs här?
ne är man ofta här inne så hänger man ju med, o man vet vilka som är släkt med vem, tyvärr så kan man inte hänga med lika bra när man kommer som "utomstående" men tyvärr så blir det så o man får nog acceptera d.. =)
När jag kom hit 1:a ggn hade jag ingen koll på något.

Du verkar inte förstå vad jag menar kerstin eller också vill du inte det. Tråkigt!
jag tror hon förstår o d gör jag me.. (tror jag =D) ne men allvarligt, första gångerna jag va här fattade jag ingenting av vad som skrevs, men efter ett tag efter att man "analyserat" folket o vad folket skriver så börjar man få sin uppfattning och man börjar förstå vilka som är vilka o så, det tar ju sin tid vi e ju rätt många här inne.. men bara man håller ut lite så förstår man snart vilka som e vilka.. o då har man lätatre för att hänga med, är man sen inte jätte aktiv här inne utan kommer o går lite då och då så lär man sig nog inte lika fort eller hänger nog inte lika bra med i svängarna.. =)
Inte vill? Tråkigt?
Nä, jag förstod inte vad du menade.

Jag tror ni menar samma saker men ni skriver de olika bara :-)
Så ser jag det, jag som sitter här på sidan om.
Audiatur et altera pars
okidoki!!!!
tror också ni menar samma men skriver olika =D

Ja, malin det vet jag att man lär sig. Jag tex vet nästan vem alla är på ridsport utan att skryta för där är ju liksom min hemmahamn sas. *ler*
Men jag tänker på utomstående som inte känner till något och sedan läser här. Dom vänder nog i dörren. Eftersom jag själv höll på att göra det fast jag är veteran. *ler* Förstår du vad jag menar.
Att vi ska värna om dom som kommer nya.
ja absolut d ska vi.. därför vi har O-T trådar, där kan d spåra ut lite o där står klart o tydligt, att det är Ot. bara man håller sig till dom trådarna så går d nog fint =D natti natti Gejsa o sov gott =D

Precis malin. Så menar jag med. För skoja lite vill man ju göra. Även jag. Hi hi natti natti igen.
Stackars mig höll dom på att skrämma ihjäl och det är allvar. Men när jag sedan såg den lätta stämningen som var mellan alla här så vart jag fast, jag är urkass på att skriva, och sättar punkt och komman på härsen och tvärsen. Men attans vad jag tycker jag skriver fort och fel här inne =) Nej mina govänner i morgon är en ny dag och förhoppningsvis en solig sådan så vi blir på bättre humör. Jag hoppas verkligen inte att vi skrämt iväg en massa folk, för usch vad tråkigt det skulle vara…

Hej geisa.
Har inte du fått mitt välkomstbrev?
Det är i alla fall jag som är Sajtvärd.
ÅsaF,PeterR och Meander är mina medhjälpare.
Är det något du undrar över kan du även kontakta mig med ett pm.
Med vänliga hälsningar
KerstinP
#48 hihi, Lotta, brukar vi inte vara barnsligt roade av felskrivningar. Vi skriver som krattor i hastigheten, ibland.
Att Malin en gång skrev ballong i stället för balkong lär hon inte få glömma.
Det här kan ju vara svårt för nya att hänga med i. Men hade vi inte en gång ett hif-lexikon för nykomlingar?
Någon som vet var?

Vem är PeterR? Tror inte jag någonsin sett han skriva här.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Nä, men han har kanske ett vakande öga över oss+

#48# Jag skriver också snabbt och ibland utan att titta hur jag skrev. Så det kan bli lite fel svenska ibland och felskrivningar förstås. *ler*

#49# Jag har säkert fått ditt mejl. Men jag läste det bara snabbt och tog bort det. Trodde inte att jag skulle behöva det. Har så fullt i min mejl ändå. *ler*

#50# Aha! Det förklarar varför ni skriver ballong hela tiden. Då fattar jag. :)
#55 det kan ju inte alltid vara så lätt, men fråga bara. För det mesta finns det en dum förklaring tll tokigheterna.
Undrade du inte varför vi höll på med vår "ballong" eller ruskade du bara på huvudet och insåg att vi är tokiga hela bunten?
Gris-stian t.ex är en norsk ryttare (Juves o Alex favorit). Han heter Stian, därav namnet gris-Stian.
Det finns en förklaring till det mesta, fråga bara
Att Alfons är en äkta Töntbull beror på att dottern var rädd för denne pitbullblandning från början. När hon insåg att han var ofarlig fällde hon kommentaren "det är ju ingen pitbull, det är en töntbull med påssjuka" (stora käftar)
Där har han fått sitt "rasnamn"

*S* Var Sillen rädd för den där prickiga och rosa saken.
Ännu en sak att reta henne för *L*
Kan säga att jag oxå hade (har) rätt svårt att hänga med i början här på hif.
Men jag har börjat förstå deras konstiga sråk nu.
Har t.o.m satt några nya ord i deras ordbok *L*
jag hittar inte ordboken, kan inte du leta fram den?
haha ja d finns ju en förklaring till allt, så gejsa det är bara o fråga så förklarar någon =D

Hi, hi tack för era förklaringar.
Nja, jag förstod väl att det var något inbördes ni höll på med. Jag frågade ju en gång om det var någons dotter osv. Då fick jag ju svar. Men det är svårt att hänga med i svängarna det sticker jag inte under stol med.
Men jag ska försöka. Tycker också om att skoja lite, fast med måtta. 
"nicki" är min dotter och "Qiula" som har bytt nick till "sillen" (familjeskämt)

Hi, hi tack för upplysningen.
Fort och fel var det….den biten sköter jag nästan själv, bra va???
Men en liten bekännelse…jag visste inte om jag skulle gå ut överhuvudtaget för att det var sånt bråk här igår 
Men nu ser jag ju att det är samma glada stämning som det alltid varit här inne 

Ja, lillsyrran är familjens skämt, precis som mamma skrev *blinkar*

#64# Hi hi du kan då ändra på alla ord, till fördel för dig själv. Men det är kul att ni "bjuder" på er själva.
hihi, lotta är en fegis, fegis, lalaala!!! *sjunger*
woops, nu sjöng jag bort mig från ämnet!

Lite konstigt att det krävs 66 svar på en fråga om vilka som har hand om hundar.ifokus.
Hmm, har alla hållit sig till ämnet här?
Audiatur et altera pars
#67 det är hur svårt som helst Åsa. För att inte säga; helt omöjligt!
Varje inlägg ger ju möjlighet till ett svar och den här tråden skulle stannat vid första inlägget egentligen.
hu vad tråkigt!
Nu kom vi ifrån ämnet!!!
#68: Men det behövs bara ett inlägg för att besvara frågan??
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
men det kommer alltid andra folk som svarar o så kanske d kommer nån fråga ibland svaren då fortsätter man prata o sen kommer man fram till nått annat o så vips så var ämnet o tråden borttappat =)
Kanske inte borttappad, men MYCKET mer berikande!!!!!!!
jaa d e sant.. mycke mer berikat o väldigt mycke roligare.. =)
Japp nu är ju frågan besvarad….men ack så roligt vi har =)
Måste ju säga att det är som när man puttar fast mycket roligare ;)
#73 kloka Lottisen
ja Lotta e klok ibland.. =) men hörrni har vi tappat ämnet nu? =D
Näedå. Kerstin P är Sajtvärd!!!!
Yippie, jag håller mig till ämnet
#64 Tack igen syrran

Mäh! Nu låter du som att du inte kan ta ett litet skämt.