Sveland försäkring
Snabb fråga om sveland hundförsäkring.
Har man först hundförsäkring junior och så med tiden så får man en annan försäkring när hunden blir äldre? Eller har man samma försäkringsvillkor hela tiden (dvs: hundförsäkring junior är hundförsäkringen som gäller hela hundens liv om man försäkrade valpen innan den var fyra månader)?
Jag har suttit och jämfört lite priser idag och är alldeles snurrig i huvudet, och hittade inte infon.
Vore kul om någon visste vad som gällde då "junior" hade ett bra pris och bra villkor, men så heter den ju också junior..
Många bolag har rabatt under valpens första år. Det är dock lika viktigt att se över hur försäkringen blir senare.
Ja precis det är därför jag frågar :D
Deras ordinarie hundförsäkring (hund över sexton månader, har jag för mig) kostade runt 3200 per år och junior var runt 2200 per år. Så om "junior" automatiskt går över till "hund" så kommer jag välja ett annat bolag. Men om villkoren och priserna i "Junior" kvarstår hela livet för hunden så verkar Sveland förmånligt.

Junior borde ju bara gälla medan hunden är ung. liksom en valprabatt hos andra bolag.
jag har sveland och som du säger så får man först junior men när hunden passeret en viss ålder så övergår försäkringen till hund. har för mig att jag fick hem ett brev några månader innan den skulle upphöra med information om bytet och så fick jag skriva under igen att jag ville ha vuxen försäkringen och de nya villkoren efter junior löpt ut. men det var några år sen så vet inte om de ändrat det nu.
#4. Tack det kan stämma. Då väljer jag nog ett annat bolag tror jag.