Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1029 ggr
[typellisch]
0

Himla skönt!

Åh, jag är rätt glad! Att man ens kan bli glad över lite bajs? 😃

Molly har varit risig i magen.. så efter fleeera dagar med diarré och inget bajs alls (pga grötris och sedan vanligt överkokt ris) så bajsade hon nyligen efter att jag blandat i lite foderkulor och ökat rismängden :). Rätt hårt men hellre det än diarré!

Hon har dock varit lite tröttare så det ska bli skönt att få tillbaka sin livsglada vovve snart. Samt har hennes hud blivit kass pga riset :(. Plus att hon flagnar .. så hoppas hon blir fullt bra igen helt enkelt i huden när vi kan sluta helt med riset :).

linda88
1

Haha känner igen de där. Min gamla springer spaniel tant här hemma fick i sig två hela citronkladdkakor o blev extremt dålig i magen för några veckor sedan. Svält 1,5 dag sen bara överkokt ris i små små portioner 2 dagar innan jag vågade blanda i mat få fasen va skönt de var att se att de kom bajs och utomhus istället för att sprutlackera golvet

[typellisch]
0

#1 Ja! Man går ju runt och blir orolig.. 😛

pv60
0

Här har vi också haft kräkningar och sprutlackering och risdiet. UNDERBART när det blir fast igen. Vet inte vad det beror på men stora jycken hade samma symtom i några dagar när hon var 6 månader.

[typellisch]
0

#3 Ja, jag visste inte att man kunde längta så mycket efter fast bajs 😃

[fabienne]
0

Haha, känner igen det där. Man blir alldeles bajsfixerad när man har hund :D

[typellisch]
0

#5 Tänk att nåt så vidrigt som hundbajs blir så… normalt när man har hund? Jag går runt och klämmer på bajset genom påsen ibland för att avgöra hur fast det är, om hon är hård i magen osv… haha!

Fenix_Chicci
0

haha, visst blir man lite bajsfixerad när man har hund men tycker ni att man blir mycket bajsfixerad med hundar så har ni aldrig haft fåglar ;) Då måste man vara vääldigt bajsfixerad för att upptäcka ev sjukdom! 

Jag har både hundar och fåglar så jag studerar bajs en hel del ;)

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

[Timantis]
0

Mycket skitsnack i denna tråden 🤔

Sorry var bara tvungen 🥳

mingman
0

#8 Hah!

Jag vet den känslan. Fidel hade en kombo av dåliga saker när han var kring 12 veckor. När vi gick där i parken och han till slut efter en halvtimme satte sig till rätta och sket en helt okej konsistens, JA!

Glädjevrål …

Skitskönt!

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

[typellisch]
0

#8 HAHA 😃

#9 HAHA, ordet ''skit'' passar så bra in här..