Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 7133 ggr
Torreador
1

Min hund åt majskolv

Jag vill bara varna för majskolvar. De flesta av er vet säkert om det men OM det finns någon därute som inte visste så är det på sin plats med en varning.

Min hund åt en fjärdedels majskolv i förrgår kväll och ligger nu på Jönköpings Djursjukhus.

Så pass på när ni äter majskolv så att inget ramlar på golvet!! 

Om ni vill veta mer vad som hände så kan ni kolla här:

http://bondmoran.nu/?p=8168

Men annars så ville jag bara ge en liten varning då många tyvärr inte vet om det.

Kram på er 

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

vallhund
0

Sparris borde ingå i alla hundapotek!

Hoppas hunden kryar på sig.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

russin
1

Många hundar gillar majs, men just kolven är livsfarlig då den inte kan brytas ner i magen = tvärstopp.

Hoppas det går bra med din vovve.

lillalycka
0

Oj, aldrig hört om detta.. Tack för lärdomen!

Fy så otäckt med din hund.. Tur att du insåg att det var allvarligt och åkte så pass fort ändå. 

Hoppas "korvhunden" återhämtar på bästa sätt. 🌺

Torreador
0

Det är många fler än du som inte visste, det märkte jag av kommentarerna på blogginlägget jag skrev och även på facebook. Så det är nog bra att påminna om det ibland.

Jag har pratat med vet idag och han mår bättre, de har inte behövt operera honom än men han fick inte komma hem förrän i morgon, de ska göra nya röntgen osv för att se att det är ok.

Saknar honom <3

(sparris hade jag hemma men det hjälpte inte, de ville ha in honom bums)

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Persifone
0

Hände samma sak med en majskolv för min mammas hund, det var bara in till vet och plocka ut =(

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Vizzla
0

Det hade jag ingen aning om! Vi har dock aldrig ätit majskolvar hemma så men bra att veta!

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

[Forest]
0

Majskolvar gillar mina med och det är skit när folk grillar ute och slänger dessa i naturen.   Man bör tänka på de vilda djuren som oxå glupskar i sig dessa, dom har ingen som tar dom till vetrinär 😕
Tackar för varningen o hoppas att din hund blir helt återställd 👍

EternalWinter
0

Detta hade jag ingen aning om heller, jättebra att du sprider detta! Hoppas det går bra för din vovve.🙂

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

Medarbetare på Avenged Sevenfold

Torreador
6

NU ÄR HAN HEMMA IGEN!!!! :-D 

Åh, vad jag är glad! Jag har tänkt på honom hela tiden och varit så sjukt orolig! 

Allt är bra och han ska bara få lite specialkost ett tag så magen får vila men annars är han bra igen. 

Och jag håller med om att det är synd att det slängs i naturen för de vilda djuren har ju inte chans :-(

Kram på er och tack för allt stöd!!

/Bondmoran

Mantissa
0

Bra inlägg, det här måste alla få veta!

Jag hade jättetur med en hund som lyckades sno en majskolv utan att någon märkte det. Senare på kvällen spyddes den upp som tur var!

[Forest]
0

9 vad skönt o höra 😃

Vizzla
0

Fantastiskt att han är hemma igen! :)

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Torreador
0

Ja, det är underbart skönt!!! :-)