Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 1434 ggr
lilla jag
3

Nu ryker pälsen på båda två.....

Hej!

Idag ska vi klippa hundarna då "Våren & sommaren" är på väg och med det värmen 😃Så nu ska hundarna bli kort håriga, Trixi har vi alldrig klippt så man kommer väll inte känna igen henne 😉Vi har tvättat med våra nya produkter och fönat på vårt nya (första) trimm bord! Kommer upptatera lite här i kväll hur det blir så får ni väll se….

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

[Bullen300]
1

spännande :)

lilla jag
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En smuttsig liten Trixi ser ni här. Hon sitter på mitt nya trimm bord som är lila, och Shampo och Balsam i märket Show Style 😃

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

lilla jag
0

Detsamma med Bella då…. Lika smuttsig och lika spänd på att få klippa sig 😉

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

lilla jag
3

Nu är dom rena och fina, jag måste värkligen tipsa om Show style! Jätte braiga protukter, pälsen blir jätte mjuk och glansig och pälsen läggs på platts!

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Frida B
0

fina :)

Hur går det med frisseringen? nyfiken!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
0

hmm.. Såg nu att TS precis skapade tråden hehe!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

lilla jag
0

Bilderna är tagna några timmar efter jag duscha dom så Trixi är lite Oborsdad och kanse ser smutsigare ut en vad hon är!  🤪

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

lilla jag
0

Bella också ren och fin 😃

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

lilla jag
0

OJ OJ OJ…… Bella vet vad man ska göra för att klippningen innte ska bli av! 😐Hon hadde lyckats snott ena klipp grejen och bitit sönder den, som tur har vi en till! Så lätt kommer hon inte undan 😉

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Frida B
0

lite OT, men Bella ser ju nästan ut som Bernhard i #8 :O

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

lilla jag
0

Då håller vi på att klippa Bella nu då…. Eller ja, mamma gör 😉Jag ska göra läxan så här i sitta minnuten tills imon 🤐Hehe. Kommer upptatera sen när jag har fixat fler bilder!

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

lilla jag
0

#10 ja oj, När Bella är lite Ovårdad så hon får lite lockit hår skulle vi nog få kopior (stavning) 😃

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

[Bullen300]
1

ska bli spännande resultat :)

Frida B
0

#12 haha ja, Bernhard är lite ovårdad på bilden han med, var ute och sprang i lera! ^^ fast han är ju bichon frise bland annat, så inte så konstigt ;)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Forest]
1

Väntar med spänning på bilder alltid kul o se före o efterbilder :) Tycker båda vovvarna passar bra som reklamhundar med schampo o balsam + balsamspray vid sin sida 😎

LinaK
0

Spännande, ser också fram emot bilder 🙂

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

lilla jag
0

Hehe ja, maskinen blev lite galen i går så vi skulle fortsätta i kväll! Tyvär så får ni vänta lite till ;)

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

lilla jag
1

Nu kör vi igen då 😃

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk