Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 2735 ggr
Noa-Nisse
0

Har ni snö hos er nu?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här i södra skåne har det varit väldigt varierat. Snön har kommit och gått i flera omgångar. När den smälter bort så får man vårkänslor men sen blir det lite kallt och då kommer den igen. Enda problemet är att min tjej redan har börjat fälla bort vinterpälsen så då får hon ha på sig sitt täcke trots att det bara är ca -1 gad :P

Har ni snö där ni bor och gillar ni och era hundar snön? eller ni har delade meningar ang det?

Bjuder på en kvällsfärsk bild tagen precis =) Lägg gärna ni också upp en snöbild.

Medarbetare på Hundar.ifokus

felzena
0

Osäkert på hur mycket vi har men det är då över en meter iallafall. Kan tillägga att jag bor långt upp i norrland.

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

Húni
0

Skojar du?Klart vi har snö👍

Här i Jämtland är det full vinter🤮

Qepta
0

Japp vi har snö.

Dock är bilden tagen i Söderhamn och vi bor i Gävle.
Jag gillar inte snön men Izor gör det!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Belimas
6

Ja och alldeles för mycket. Vi har haft närmare halvmetern snö sedan december och nu börjar man ledsna på det även om det inte är fullt så mycket nu då snön har packats ihop och blivit mycket hårdare, längtar efter barmark, sol och plusgrader!

Jag har ingen bra snöbild med hund på men den här bilden visar ganska bra hur vi har haft det under större delen av vintern. Jag gillar dock snö under julen men efter nyår får den gärna försvinna för min del =P

joheck
1

Oja vi har snö kan jag lova! Bor i Luleå. Pin gillar det, Sansa bryr sig inte så mycket, jag är sjukt trött på det!.

linda88
2

Här i oxelösund som ligger på östkusten precis vid havet, ca 10 mil nedanför stockholm för er som inte har koll ;) är de just nu snö som smällt lite o sedan frusit på = isgatan, issnö, is, is och is. Skittråkigt!!!

Mina hundar gillar alla sorts väder men jaga snöbollar är ju alltid kul. Jag gillar också snö men nu har ja faktiskt tröttnat och vill ha vår, värmande sol, vitsippor och barmark.

Någon bild på isvädret som är nu men kan lägga in en bild på Norma när hon är ute i skogen o "sjunger" för några veckor sedan då det var vacker snö o solsken.

Noa-Nisse
0

#3 Ser ut som att det är djupt med snö också :P

Vi har bara ca 3 cm djupt :P hehe…

Noa-Nisse
0

#4 UNDERBAR bild =)

Vi har haft barmark ett tag. de fina små snödropparna var uppe ordentligt men sen kom det snö igen :/

Jag vill också ha sol, blå himmel, grönt gräs och lite värme!!

JamieBlue
1

Bor mellan Stockholm och Uppsala och här är det rätt gott om snö. Gillar snön till en viss gräns - Sverige vore perfekt att bo i om våren började i februari i stället tycker jag! Min hund älskar dock snön, han rullar sig i den och är överlycklig varje gång det kommit nysnö.

Qepta
0

#7 Dem vi var hos har en stor häck i trädgården på vöer 2 m. Den syntes inte, staketet runt gården har förvunnit under snön osv så ja, de är en hel del snö. 😭

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Belimas
0

Tack! =) Ja tänk vad skönt att slippa frysa varje gång man går ut *längtar*

zoolatri
0

Här i skaraborg har vi ca 5 cm snö nu. Fast mest is och skare nu efter att det varit plusgrader. Hundarna älskar snön men inte kylan som ofta hör ihop med snö;) Jag gillar oxå snön! Men inte blankisen som gör att vi inte kan ta vår vanliga långpromenad:(

Pennybus
0

Vi har inte jättemycket snö men vit mark är det nästan överallt. Har börjat gå med hunden lös då hon för att vara så liten drar i kopplet och vi bor i en brant, ojämn och isig backe och det är inte så trevligt att gå med en dragig hund i isig backe, speciellt inte när jag lyckats strecka låren… Is finns det gott om.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Fenix_Chicci
0

Japp, fullt med snö här. Sally älskar att plöja runt i snön och jaga snöbollar. Matte är dock inte överförstjust,blir så kallt på promenaderna ;)

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

russin
0

2-3 dm är väl kvar ungefär. Tyvärr rätt hård snö med skare på nu.

Asuna
1

Bor i Stockholm och vi har tyvärr ganska mycket snö kvar, Mina hundar älskar snö..Jag själv hatar snön av hela mitt hjärta och vill att våren skall komma nu 😉

Portie
0

Usch ja här ligger snön kvar.. Är väl upp till knäna i alla fall. Igår regnade det, men inte försvann snön för det, nej det snöade senare på kvällen och sen frös allt igen. Mycket tråkigt..

Lilllens
0

Ja det kan man säga 😮Holly är inte speciellt förtjust i snön tyvärr, här har vi ju liksom snö större delen av året.

[RMSLiners]
0

Ja upp till knäna och lite till. Någon som vill ha? Jag skickar fraktfritt.

Jamie+Engla
0

Snö strax åvan skon, ca 20cm… Podengosarna gillar det INTE, INTE boxern häller men den fina am.akita hanen som är på besök hos oss nu tycker detta är SUPER! Vi ha lite olika hundar här hemma, i know ;)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Intehärutandär
1

Jo, vi har ½ m snö. Och jag har en nakenhund - som hatar snön. Vill inte ens nosa på den. :)

Jag hatar snön med, längtar till våren och sommaren.

Misarn
0

Oja vi har snö här i Dalarna, härligt tycker både jag och Alice :-)

Loveradio
0

Japp vi har massa snö här i Umeå. Längtar så galet mycket tills det blir barmark och varmare ute så man kan hitta på fler saker att göra! Så less på att pulsa runt i snön.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Daniela1983]
0

Bor i utkanten av Stockholm och här snöar det nästan varje dag. Lite jobbigt att ploga sig fram i den djupa snön här på fältet och i skogspartiet.

Min hund däremot älskar att springa i djupare snö och äter den till mattes förtret.

kodex
0

Ja, här i Kristianstad är det likadant som TS beskriver :)

[Bullen300]
0

samma som TS sa och #25 bor i lund och just nu här hemma är det mest is

Lilllens
0

Bor i Kiruna, glömde skriva det i #18!

Maja2
7

bor åxå i Norrland, utanför Skellefteå, och vi har bra mycket snö. Barmark väntas kring första veckan i Maj, eller strax därefter. Tre av mina hundar älskar snön, podengon och podencomixarna, medans Molly, bodegueron gärna stannar inne under snöperioden :)

[eeklund]
0

Bor i Södertälje och här är det snö, helt okej trots allt och jag och min nakentjej kan vara ute i nästan 2 timmar/dag :). Men är rätt trött på snön, vill ha vår, sol, värme så jag kan vara ute läääängre/promenad! Slippa klä på hunden (som inte är sååå jobbigt trotsallt men ska vi skönt att slippa det i ett halvår typ) och bara gå ut. LÄNGTAR!

Draken
1

Snö i massor i sundsvall ;)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Vizzla
0

O ja massor av snö… Luleå

Här är vi på Isvägen och leker.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

[Nalle-]
0

Här (Umeå) har vårvintern äntligen anlänt! Vi har fortfarande massa snö, men solen har äntligen börjat värma :)

Draken
0

Här har vi också sett solen ganska mycket sista dagarna, och det är dropp från taket vissa dagar. Så nu hoppas vi att snöeländet skall försvinna snart 😉

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Lans
0

Bor i Kiruna, så har väl i princip snö från september till juni….

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

[Bullen300]
0

här känner jag redan vår känslor 😃

amela87
0

Nope,snön är helt borta. Dock har vi massa is 😕

[Jaazoo]
0

Här i Malmö har vi heller inte snö men någon som bor längre upp i landet får mer än gärna dela med sig :) Vill ha massor med snö. 😃

LinaK
0

Vi har haft snö i princip hela December, Januari och Februari. Det mesta försvann i Januari men det kom ny snö nästan på en gång.

Såhär såg det iallafall ut igår när vi var ute och gick 🙂

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

SaraC
0

Ja, det är ju bara februari än! :) Både jag och hunden gillar snö och vinter!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

JoannaLi
0

Snö har vi då bra med, och det finns aldrig för mycket snö enligt Jappe, men jag såg att det droppade från taket idag. Lycka! :D 

Skellefteå finns vi i :)

CHARMEN
0

Här i tranås har vi mängder av snö och det kommer bara mer och mer:(

Hälsningar Lovisa & Chester❤

brukshundar
0

Mycket snö här i Gävle :)

http://www.exceedsaska.blogg.se

Medarbetare på brukshundraser iFokus

tjoopa
0

Här i Älvsbyn (Norrbottens inland) har vi gott om snö ;) Vårat snömonster älskar att busa i djupsnön :P Dock så får han ha overall så han slipper ta hela snöhögar med sig in… ;)

Vizzla
1

Idag har vi + 7 grader och härlig sol! Vi har varit ute på isen hela förmiddagen. Se gärna bilderna här -> http://www.echosierra.se/

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf