Hundgodis gå upp i vikt?
Hej! Min valp (10 månader) har haft ett virus som fick henne och spy och hon slutade äta. Vi åkte ju såklart till veterinären, och min valp håller redan på att bli bättre men hon har gått ner ganska mycket i vikt och det är ju väldigt viktigt att hon går upp till rätt vikt. Hon skulle egentligen vid det här laget ha vägt 5,5-6 kg men nu så väger hon 4,3-4,5 kg och när det gäller så små hundar som min är så är ju det väldigt stor skillnad. Så jag undrar om ni känner till något slags hundgodis som är extra "fettigt" eller något sånt som får henne att gå upp i vikt snabbt? Och vart kan man köpa det? Tacksam för svar och ev. andra hjälpsamma tips!
Är det inte hälsosammare att hon går upp i vikt i den takt det tar och inte skynda på det hela? :) Eftersom hon spytt mycket och knappt fått näring tar det kanske ett tag för kroppen att hitta rätt rytm igen?

Ge henne färskfoder, tex Vom & Hundemat nr 25 med lax. Inget spannmål eller onödigt, bara kött, vitaminer och mineraler.
Som godis, ge något med mycket kött och fett. Kika i charkdisken och välj bort saker med mycket salt, kryddor och E-ämnen.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
ge inte extra fett, för fett kan göra att din hund får dålig mage igen - bättre den går upp långsamt i vikt igen.