Hundar iFokus

Hundar

Etikett: träning-och-inlärning
Läst 697 ggr
LillPom
0

Kan inte slappan av? Katter + hund

Hej!

Jo… min pojkväns 2 katter har fått lov att flytta in hos mig ett tag.. och Inez påverkas just av detta väldigt!

Hon kan inte slappna av… så fort hon ser någon av dem så blir hon överglad och skäller viftar på svansen och kan inte slappna av..

Hon har ju lätt för de innan … de var inga problem alls… men jag vet inte hur jag ska göra :S Jag måste få henne att kunna sova även om de är här..

Man märker att hon är liksom övertrött…. :(

Tack i förväg för alla TIPS!!

joheck
0

Du kan inte dela på dom på nått sätt? Du har väl en "hage" åt Inez, funkar det inte att sätta henne där och täcka över?

LinaK
1

Hur länge sedan var det katterna flyttade in? Kan ju vara så att hon tycker att det är extra kul såhär i början innan hon vant sig vid katterna. Så jag hade gett det lite tid och försökt att avleda henne med leksak eller något annat hon tycker är roligt.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Zlarviig]
0

När Mixa var valp så brukade hon också bli glad och ville leka med katterna och vi lät henne göra som hon ville och då sa dem åt henne, slog till henne i huvet och fräste åt henne och då sprang hon tillbaka till oss med svansen mellan benen. Efter ett tag så tappade hon intresset när hon märkte att dem inte ville leka med henne.

Så det ändå tipset jag kan ge är att låta katterna sköta det där. Mina katter slog aldrig till med klorna men för säkerhets skull så klippte jag klorna hela tiden så att dem höll sig korta.

LillPom
0

Jo men hon vet liksom om dem endå och gnälle skäller osv de hjälper ju inte att den ygnsta vill ligga utanför och typ tassar där..

Ja alltså Inez har ju träffat katterna förut hos min pojkvän då vi ska flytta ihop så måste de ju vänja sig.

Så kanske 7 dagar totalt. De är just det… Tussen den yngsta är de roligaste hon vet… så mat godis leksaker .. inget är roligare XD

Jo precis! Men den äldsta han är ju inte problemet han tittar bara på henne och sen går han, så han har hon redan tappat intresset för.

Men den yngsta han har tålamodet som en ängel… så han kan ligga och bara ta de hela… hon biter han i svansen och öronen.. så jag får alltid säga till henne… :S Han bryr sig inte alls… men man ser att han blir ireterrad.

[Zlarviig]
0

#4 Hmm jag då är det ju lite svårt om katten accepterar det… Har tyvärr inga andra råd.. Men lycka till iallafall!

russin
0

Det lugnar ner sig framöver. Min 1-åring tycker fortfarande katten är superkul emellanåt (men inte alls lika mycket som när hon var valp), men nu har hon börjat bli lite hårdhänt så katten säger ifrån när det går för vilt till - hon biter hundrackarn i örat