Valpkurs i Stockholm?
Planerar inför valpköpet och vill vara förberedd men har inte hittat någon bra valpkurs än.
Har ni några rekomendationer på valpkurs inom Stockholmsområdet?
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Jag rekommenderar starkt working dog stockholm Väldigt duktig tjej!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Hundens hus är bra och så förstås Lyckliga hundar på Värmdö. 
#1 vad roligt! Jag och min lillfjärt ska på valpkurs hos henne i början på mars nämligen :) vilken /vilka kurser har du gått där?
/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus

Jag bor utanför Söderhamn, och har bara lurat upp henne för en helgkurs i Rallylydnad, som var toppen. Fast vi är vänner, och jag vet att hon är otroligt duktig på hund, samt välutbildad i ämnet.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Åh vad roligt att du nämnde någon Vattnadal då jag funderade på att eventuellt skriva och fråga dig, tycker om ditt sätt att tänka på gällande hundar!
Jag har kollat in Working dog, ser lovande ut, har även kollat in Canis och det såg lovande ut också, någon som har erfarenhet av deras kurser?
Det skulle ta mig över en timma till Working dogs valpkurser, blir det mycket för en valp att orka med och sedan gå på valpkurs? Det blir ju matte som lär sig mest men vill inte överarbeta valpen.
Sen vill jag gärna att valpen bott in sig lite och blivit 12 veckor så han har alla vaccinationer, det har han inte hunnit på dessa kurser då jag hämtar honom i början av mars vilket är när de flesta valpkurser börjar, hur ska jag ta mig tillväga?
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Jag har också letat valpkurs i Stockholmsområdet. De som jag tittat lite mer på, förutom de som redan nämnts, är http://www.gladajyckar.se och http://www.dogma.nu. Men jag har alltså inte någon personlig erfarenhet från någon av dem.
För oss blir det rasklubbens valpkurs. Främst för att den ligger bra till rent geografiskt för oss, men också för att det är relativt många tillfällen för pengarna. Gillar inte riktigt att så många kör konceptet fyra tillfällen á 1,5h. Tycker att många, kortare tillfällen verkar bättre för valpar.