Mer kontakt med min valp..
Idag har jag haft min valp i 8 dagar. Och hon verkar inte alls intresserad av mig. Jag bor med mina föräldrar och två syskon. Och hon följer efter dom.
De är jag som ger mat, tar ut henne, leker m henne och hon sover hos mig. Så jag gör allt m henne.
Hon följer mig ute om hon ens känner för de.
De kanske är för tidigt att säga så men de är så jag känner de.
Någon som har tips eller råd till mig ?
Din valp kanske känner att övriga familjemedlemmar är roligare att hänga med. Är du tråkigare jämfört med övriga familjemedlemmar, i dina ögon? Vad är det som de gör som inte du gör som gör din valp ointresserad?
Följer Du efter valpen, så att valpen inte behöver hålla koll på, och följa Dig?
#1 inget märkvärdigt va jag kan märka.
#2 Nope..
Eller är det så att valpen visst följer Dig åxå, men du märker Mer när den följer de andra?
Kanske är det så att din valp känner sig väldigt trygg med dig, och tycker de andra är "spännande" och därför vill kolla vad de gör?
Besök min blogg: http://bumpi.se
När jag skaffade min hund första hundvalp (jag var 10 år) så gjorde jag samma som dig. Det var jag som rastade, matade och tränade. Men så gick jag i skolan ju och då var mamma hemma. Vilket betydde att mamma var hemma dygnet runt ochravar i skolan. så därför tydde sig min valp till henne.
Sen när han blev äldre så tydde han sig mer och mer till mig. Eftersom det var jag som tränade agility och tricks så blev jag mer intressant. Men sen flyttade jag hemifrån och då blev mamma mer intressant igen.
Så var inte orolig! När valpen blir lite äldre och du kan träna mer så kommer den säkert välja dig =)
Medarbetare på Hundar.ifokus
#7 förstår hur du menar, men nu går jag inte i skolan.
Vad hittar ni på? Tränar ni o sånt? Har du provat klicker? Tränat kontaktövningar?
Sen undrar jag vad det är för ras? Är valpen osäker som hund, eller framåt och nyfiken?
ALLA valpar är ju olika! Alla mina valpar har i första hand tytt sig till mig! Men sen tytt ser mer och mer till min pojkvän och övriga i efterhand.
Men sen finns det ju vissa hundar som retrievers t ex som inte är enmanshundar och som älskar alla.
#9¨
Nu tränar jag bara på att gå i koppel, och ha henne lös, och hon kan sitt och nästan ligga. Vi "tränar" några gånger per dag och slutar när de går bra.
Hur menar du med kontaktövningar ? Trodde kontakt var att typ träna, leka och bara vara och träna inkallning och sånt. Rätta mig om jag har fel.
Hon är shih-tz/lhasa apso. Hon är osäker mot andra hundar ser de ut som, hon skäller och morrar och ställer sig bakom mig. Men när hon fått titta på dom en stund. Likadant mot människor som bara "poppar upp".
Men hemma och ute på gräsmatan är hon framåt och nyfiken, sticker gärna iväg.
Berör och var skojig när hunden ger dig kontakt :) Du ska vara suuuperkul och gärna lite överraskande (exempelvis: "försvinna" några sekunder på promenaden för att plötsligt dyka upp, göra lustiga saker, ha roliga lekar på gång, ha olika godbitar att bjuda på - variation!)

#10 Kontakt = hunder tar kontakt med dig = tittar på dig.
Ge massa godis och beröm och lek med henne när hon självmant kommer och tar kontakt med dig. Var superrolig helt enkelt. :)
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999