Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 830 ggr
JasmiineN
0

Angående val

(Vet inte om inlägget får vara här, men chansar)

Jag ska gå om 1an på gymnasiet eftersom jag vill byta linje nu.

Men jag har ett litet problem - vill både gå hund & häst. Jag har egen hund & vill träna/tävla med den i framtiden blandannat. Men jag är sugen på häst också pga jag ridit rätt länge också & vill utveckas. Jag ska utbilda mig till hundinstruktör på BK på fritiden också. Så jag vill jobba med hund i framtiden.

På häst så ska vi träna & tävla fälttävlan, dressyr & hopp osv. Även hund är med i linjen dock bara en liten del - man kan gå över till den sen om man inte gillar hästinriktningen.

Vad tycker ni? Jag har svårt & välja & ska göra mitt val denna veckan. :)

Sajtvärd på Collie

Karmatarerskanise
1

Låter ju kanske som det är bäst att gå häst om du ändå kan byta där sedan om du ångrar dig?

Det går inte att göra tvärt om?

Känner du inte att du dras mer åt ena hållet? Vilket är roligast?

JasmiineN
0

#1 Jag kan byta på båda, bara det att hästlinjen är "lättare" att gå över till hund på. Jag hinner inte med häst på fritiden pga min hund tar tiden.. drf har jag dragit ner på min ridning för tillfälligt.

Jag dras mot båda, men häst vill jag pga jag tycker det skulle va kul men tror inte att jag väljer & jobba med det i framtiden utan vill bli hundinstruktör.

Sajtvärd på Collie

JasmiineN
0

Hästlinjen är ny till hösten på detta gymnasium.

Sajtvärd på Collie

Karmatarerskanise
1

Då får du väga det lite mot varandra, det är ju viktigt att man tycker det man gör är kul för att man ska orka alla 3 åren. Men samtidigt är det ju bra att rikta sig mot det man faktiskt vill jobba med.

Och du verkar ju tycka hund är roligt det med. Så då kanske hund ändå är rätt val?

Renor
3

många hundlinjer gör väl att man kan bli instruktör direkt. Om du vill bli det i framtiden låter det som en smidig väg att gå. :-) vet du vilken skola?

JamieBlue
1

Oj så svårt! När jag läser får jag känslan att du egentligen helst vill gå hund, men det kanske inte stämmer. Man kan också tänka att det är bra att ha en så bred utbildning som möjligt. Så om du väljer häst och ändå har möjlighet att bli instruktör på fritiden, då är ju det jättebra! Men om du tex har tänkt starta hunddagis så är det säkert bra att gå hund, för vissa saker som man annars måste gå särskilda kurser för för att få starta hunddagis tror jag ingår i gymnasieutbildningen. Så det är ju smidigt. OBS, är inte säker på det.

BettaSplendens
1

Jobbigt när man hamnar i såna situationer. Jag brukar köra så att jag lottar om det, och känner jag mig besviken med valet det blev så vet jag att jag ska ta det andra! :) Lycka till i alla fall!

JamieBlue
0

#7 jag med Glad

JasmiineN
1

Ja, jag tror jag går hund ändå.. bättre & gå det när jag ska bli det i framtiden. Även om häst lockar, men mest för att det är kul & inte för själva utbildningen. Jag har varit & hälsat på hundlinjen 2 gånger & det har varit superkul så blir nog det, det är på Praktiska Gymnasiet i Kristianstad. Tack för all er hjälp, snällt! Glad

Sajtvärd på Collie