Hundar iFokus

Hundar

Etikett: aktivering
Läst 1444 ggr
Malva92
0

Hundens favoriter

Hallå där

Tänkte att det kunde vara kul att veta vad just Din hund älskar att göra!
Allt ifrån trixs, lekar, till lydnadsträning/tävling osv.

Jag kan börja!
Min hund fullkomligt älskar att lära sig nya trixs, senast idag lärde hon sig att snurra runt Skrattande Annars älskar hon alla övningar där hon får använda nosen, så i detta skitväder som har varit har vi kört en hel del godisgömmor inomhus.

LovisaS.B
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hund älskar att söka efter husse! De bara sprudlar i kroppen på henne när hon vet att de är dags :))

Maja2
2

Paddy, min podenco, älskar att SPRINGA !!!

Kelly, min podengomix, älskar att träna, lära sig nya saker, älskar när vi jobbar med lydnad, freestyle, agility

Molly, min Bodeguero …. hon älskar att mysa, och att äta.

Sally, min vackra Dogo Argentinomix …. hon vill mest ligga och slappa tror jag :)

[Zorita]
3

Sigrid (den svarta i bakgrunden) älskar tennisbollar eller att simma efter pinnar. Seth älskar långpromenader och att få klura på ett nytt trick. Båda två älskar att jaga varandra i cirklar och mysa med husse eller matte i soffan.

Malva92
0

vilka fina vovvar ni alla har!!

Vart är bilden tagen? underbart landskap ser det ut att vara Glad

joheck
1

Pin älskar att jobba och verkligen göra saker. Allt i från lydnad till agility till att att springa bredvid cykeln. En stor favorit är dock viltspår.

Sansa älskar uppmärksamhet! Hon vill vara nära och mysas å pussas. Hon gillar även att göra saker för rätt belöning, godis.

Malva92
0

haha åh, vilken charmig bild!

joheck
0

#5 Tack! Synd att han är så skitig om magen bara. Vill egentligen få bild när båda står på två ben, men det ville dom inte :P

Malva92
0

Det tänkte jag inte ens på, förrän du sa det!
Det brukar vara så, man lyckas aldrig fånga de där perfekta ögonblicken på bild

joheck
0

#8 Haha, attans då borde varit tyst :P Nä i det här fallet hade jag en hand för lite också kändes det som.

Malva92
0

Haha, ja du skulle ha varit det Flört känner igen det också! haha
Har du (eller någon annan) bra tips på roliga aktiviteter man kan göra inomhus? Min hund är en riktig liten fryslort så att vara ute och träna i det här vädret är inget hon föredrar..

joheck
0

#10 Lydnad är nått du kan träna rätt bra inomhus. Skulle tipsa om att träna stadga för det får man så mycket för sen. Annars är det väl träna lite roliga trick och gömma godis/leksak som du gör. Du har ingen innehall i närheten där man kan träna hund? Att dra till ett stall är annars en väldigt nyttig grej ni kan göra.

Malva92
0

Ja, lite lydnad brukar vi träna. Framförallt någon slags "light-version" av rallylydnad, haha. Passitivitetsträning är något jag kört med sen hon var valp, så det är hon väldigt bra på. Tåls ju dock alltid att upprepas och tränas på regelbundet.
Funderar på att bygga lite hinder och ha någon slags agilitybana inomhus, frågan är väl hur mycket det låter till grannar. haha

Jo, vi har en inomhushall här i närheten, har bokat den nästa vecka. Det är i ett ridhus, alla andra hallar här är fasligt dyra tycker jag…:)

Ett tips till er, inte för att ni frågade men det brukar uppskattas av vovvarna iallafall Flört
Har ni kompostgaller hemma så kan man bygga som labyrinter och gömma godis och låta hunden hitta vägen till godiset. Min dam älskar detta och man riktigt ser hur lycklig hon blir när hon löser problemet!

[Zorita]
0

#4 Tack! Det är Costa del Sol bortom stränderna Flört Just detta stället brann tyvärr ner i sommarens bränder men det finns många liknande platser omkring oss.

Malva92
0

säg inte att du bor utomlands? fy sjutton vad avis jag blev nu!!

[Zorita]
0

#14 Jo hehe men jag jobbar på att flytta tillbaka till Sverige Tungan ute Gräset är alltid grönare på andra sidan…

Malva92
0

Jaha! varför det om jag får fråga?Glad skulle mer än gärna bo utomlands, är inget fan av klimatet vi har i Sverige.

Misarn
0

Alice tycker om det mesta vi gör tillsammans bara vi har roligt, men hon har en förkärlek till personsök, om hon får leta efter mig och husse.
Då ser man hur det blixtrar till i hennes ögon, likaså om vi ska träna med klickern Glad

Vi testade på freestyle med henne och vi hade jätteroligt, men jag tror inte vi har en blivande karriär, men roligt var det haha!

Malva92
0

Då har våra hundar något gemensamt, min älskar också att få leta efter mig eller husse Glad

Freestyle alltså, något jag inte är ett dugg insatt i. Kan du inte berätta lite? Skrattande

Malva92
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Måste bara se om detta funkar, skapade nyss konto på Vimeo, så att jag ska kunna lägga upp videos på trix och annat jag gör med hunden.
Någon som har lust att se efter om det funkar från någon annan dator än min? Glad

EDIT: nej men det funkar ju inte ens att bifoga videon? suck….

[Zorita]
0

#16 Jag trivs inte med klimatet i Spanien Flört Min ena hund och jag åldras med 10 år på sommaren, vi kan inte promenera alls när det är 35-40 grader ute hehe. Sen är det ganska nerskräpat i naturen, man blir less på att se hundar misshandlade och det finns inga jobb. Fast jag trivdes ju först, det är bara att nu längtar jag till kantarellskogar och snö!

Malva92
0

Det är klart, värmen kan ju vara rätt så påfrestande. det kan ju vara påfrestande att promenera i sverige på sommaren när det är 25 grader varmt så..
ush, se alla hundar är något jag skulle ha extremt svårt för, man vill ju bara rädda alla Rynkar på näsan
Vart i Sverige kommer du ifrån? Har faktiskt för en gångs skull varit en rätt så mild vinter, att till och med jag, som avskyr snö, har kunnat överleva utan att gå in i vinterdepression. haha Men nu vill jag ha vår!!

[Zorita]
0

#21 Jag har bott lite överallt, från Kiruna ner till Malmö Flört Ja just nu är det fin vår här nere så nu längtar jag inte lika mycket hem. Det kommer ändras på sommaren bara hehe.

Det är faktiskt jättejobbigt med hundarna. Jag ska ta med en kamera på vår dagliga promenad så kan jag visa hur mina grannar behandlar sina djur. Hittade en död hund i en sopsäck och en död valp på samma promenad Rynkar på näsan Helt lagligt också förstås. Kanske inte så konstigt att båda mina hundar är adopterade.

Malva92
0

Där ser man! Norrland tycker jag verkar så himla mysigt, om man ser till landskapet. Att ligger typ mil bort från närmsta civilisation är väl kanske inte min cup of tea dock. haha

Nej men fy, jag skulle börja gråta varenda gång, och det värsta är ju att det är lagligt?! Rynkar på näsan Maktlösheten över att inte kunna göra något måste vara fruktansvärd.
Ja gör det. vad är det för djur de har? hundar?

[Zorita]
0

Vi hade två hundar här brevid (men den ena dog, eller åtminstone är den inte där nu) som är vakthundar på en industriell tomt. De bor på en liten yta som är täckt av hundbajs och kommer aldrig ut. Ibland kommer nån och matar dem. Sen i närheten står två motorcross ramper. Vid dessa ramper har någon kedjat fast två hundar. De får mat en gång om dagen men står där i 40 graders värme eller regn, får inga promenader eller kärlek. Vi brukar ta med godis till dem (och han som bor inhägnat). Att folk ens tror vakthundar beskyddar nåt…

Sen har vi en häst som står med en lina runt halsen alldeles ensam också. Den blir så glad när vi kommer men vi kan inte gå fram eftersom min ena hund är lite hundtokig. Sen har vi hundstallen också där det står kanske 10-20 hundar i burar om 2x3 meter var och skäller. Används nog till jakt så det är den motionen de får. Eller så är det en puppymill, lite svårt att se eftersom staketet är så högt.

Vi ska försöka rädda den ena hunden vid motorcrossrampen. Om han inte är microchippad snor vi honom och lägger upp honom för adoption. Han är urmysig!

Nu blev det väldigt OT hehe, hoppas det är ok Flört

Malva92
0

Nej men fy, blir alldeles tårögd :( känner verkligen ett behov av att komma dit och rädda alla! men många bäckar små, har också adopterat en hund och man får väl inse att man inte kan göra allt.
Sjukt tragiskt är det iallafall att djur inte har högre värde utomlands Rynkar på näsan

Det är helt okej! haha
Men lägga upp honom för adoption alltså, jobbar du med herrelösa hundar i Spanien eller? :)

[Zorita]
1

Jag har kontakt med ett hundhem här nere som vi har våra hundar från och som vi har fostrat lite valpar för. De ska troligtvis ta honom när de får plats på sin hundgård och kan adopteras via dem Glad

Vizzla
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Alf gillar att göra trix :) Hans favoritleksaker är mjukdjur med pip, dock brukar dom inte leva länge men han har en kanin som han brukar släpa upp i sängen och ligga och hålla om när han sover. Den lever än.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Malva92
2

ÅH, en långhårig Tax. så fruktanssvärt söta! Min lilla dam älskar också mjukdjur med pip, eller allt som piper faktiskt. Tror hon har Tax i sig (hon är adopterad från Irland) så det kanske är typiskt taxar att tycka om pipsaker? Flört

Vizzla
0

Jo jag har hört att just pipet påminner om byten och därför ska dom "dö" genom att ruskas och slitas i stycken ;) kanske bör man undvika att ge dom pipisar överhuvudtaget men han blir så glad. Men det går mycket pengar åt nya leksaker ;) försöker laga vissa ibland.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Malva92
0

jaa, något sånt borde det vara!
Här sys det, eller inhandlas nya leksaker titt som tätt. Även om allt med pip går sönder på mer eller mindre en gång så kan jag inte sluta köpa nytt till henne, för hon blir också superglad Skrattande

[RMSLiners]
0

Drag, drag och… ja drag. ;)

Malva92
0

Kul!! eller ja, jag har ju aldrig provat, men kan tänka mig ;)

[RMSLiners]
1

#32 Det är skit kul och går fort (om man har en sprinter). Nu har ju jag en renodlad slädhund som är avlad för ändamålet så kanske inte konstigt att drag då står först på listan för henne. Flört

¨(bilden är från en barmarksträning hösten 2012)

Malva92
0

Ser superhärligt ut! kul att du faktiskt låter hunden få utlopp för det den är framavlad för. :)
Tycker det är allt för många människor som köper slädhundar och sen inte aktiverar dem på rätt sätt.

[RMSLiners]
0

#34 Vi har ju hållit på med drag i flera år och haft några draghundar men visst finns det de som skaffar draghund som enbart sällskap vilket inte håller i längden. ;)

Malva92
0

Det jag menar, kul att det finns vettiga människor som aktiverar hundarna på rätt sätt Flört
skulle så otroligt gärna vilja ha en husky, men skulle inte kunna ge den vad den behöver för att må bra, och därför sitter jag här med en liten terrier istället! haha