Hej på er
Hejsan
Är ganska ny här på hundar i fokus så jag tänkte att jag skulle presentera mig. Jag heter Lina och är allmänt djurtokig. Jag har haft hundar runtomkring mig nästan hela mitt liv. Men de senaste åren har jag varit utan hund, det har bara varit jag och katten.
Men nu har jag blivit dagmatte åt en helt underbara lite Dvärgschnauzer tös som heter Trixie. Hon har en mycket trevlig husse och matte, vi kommer verkligen bra överens och har samma syn på hund uppfostran och hundskötsel.
Trixie är lite drygt tre år. Hon har energi så det räcker och blir över. Men trotts det är hon en väldigt mjuk hund som verkligen är duktig på att komma överens med både andra hundar och med Teddy (min katt). Jag var lite orolig för hur hon skulle reagera på Teddy då hon inte är van vid katter. Men Trixie har sedan första stunden insett att rangordningen här hemma är Teddy, jag och sedan hon. Hon låter Teddy ta iniatitiv till kontakt och om hon ser att han blir spänd så backar hon. Så nu kan de ligga och sova på soffan om än i var sin ända.
Trixie är en väldigt lätt hund att ha att göra med, när hon väl kom över schnauzerns avaktande sätt för att jag var en främling så är hon nu helt avslappnad med mig. Hon kan den grundläggande lydnaden och är väldigt lättlärd. Just nu arbetar vi med trafiksäkerhet då den lilla damen är van att kunna rusa fram och tillbaka över de gång och cykelvägar där de brukar gå. Men nu ska de snart flytta ut på landet och kan då inte undvika att gå på vägen.
En liten bild på Trixie när hon har gosat ner sig i sen hörna av soffan.
Hej och välkommen hit får jag då säga :) Himla söt och go hund du funnit som daghund. Hoppas du kommer trivas här!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Mycket trevlig med presentation av dig och din daghund :) Hoppas du kommer trivas här inne o lycka till med träning i trafiksäkerheten 
Välkommen