släpar på baktassarna
jo jag har en 8 mån labbet tik, som släpar på baktassarna, är det så att hon går för sakta och släpar dom bara för att eller är det höfterna? eller kan det vara att hon är omusklad? kan man få bort det?
Det hade jag gått till veterinär och kollat upp. Låter inte alls bra.
ja, jag vet. hade tänkt det. känns inte så normalt.
HUndar kan vara väldigt dåliga på att visa att de har ont, så jag tycker ni ska kontakta veterinär redan imorgon.
Hon är 8 mån och kanske inte växt i sin kropp helt än, men jag tycker någ du ska kolla upp detta lite närmare med vetränär.
Skulle definitivt kolla upp det med veterinär. Visst kan de se lite lustiga ut och vara valpvingliga ganska länge men inte släpa tassarna. Hoppas det är övergående.
fixat tid hos veterinären på torsdag! hon verkar inte ha ont, trycker och håller på men hon gör inte en min, springer och studsar och är glad som vanligt. men det känns skönt att kolla upp det även om det kanske inte skulle vara något :). Men tänkte på en sak,jag Bor på internat i ett hus med 6-7 andra hundar. ska jag ha henne i hallen tills torsdag ( med promenader och såklart vara ute i huset när jag är det)för det är ett halt golv, och hon är ganska klantig. så hon iinte slår i och leker så brutalt med dom andra. alltså vila innan veterinären på torsdag?
Är det här ett nytt beteende eller har hon alltid gått så?
Är det nytt så tycker jag du ska låta henne vila men har hon gått så länge så tycker jag ni kan leva som vanligt tills veterinärbesöket.
jag har inte tänkt på det, men kanske några veckor. så då ska jag låta henne leka som vanligt?
Hade det varit min hund så hade jag nog tagit det lite lugnt innan en veterinär hade tittat på henne, bara för att vara på säkra sidan.
Även jag tycker ni ska ta det lugnt fram till vet. Besöket.
okej! då får hon vila lite. tack för att ni finns!