Är min hund skendräktig?
Hej! jag undrar om min tik är skendräktig?
Hon var tillsammans med en hane i mitten/slutet av Augusti och hennes spenor har blivit större, hon är mycket större kring buken, hon har även nu börjat "titta" sig i bakdelen ofta. För några dagar sedan när vi hade varit ute o när vi kom in så sprang hon snabbt som vinden in i ett av klädskåpen som stod öppen o la sig bland kläderna… Hon har blivit ännu mer social, vill vara uppe i famnen hela tiden + hon pissar väldigt mycket ute nu.
Om hon var tillsammans med en hane finns det då inte någon chans att hon är dräktig och väldigt snart borde börjar valpa???
Du vet inte mer exakt när dom var tillsammans? En tik går ca 63 dygn om hon är dräktig och det du beskriver låter ju som det. Men det är för många dygn gånget tycker jag. Kan vara skendräktig och då beter dom sej så, också.
Hon tror hon ska valpa och hennes hjärna gör henne övertygad om det. Men är du osäker och tycker hon blivit rund om magen så tycker jag nog att du ska kolla upp med en veterinär så ni är förberedda om det skulle vara något. Just att hon kissar mycket låter ju som när tiken ska till och valpa och valparna trycker på