Tvingas banta för sitt liv
Hej alla..
Läste detta nyss : http://www.aftonbladet.se/temahundochkatt/article15469967.ab
Allså det är ju en annan form av djurplågeri! Det blir farligare än vad man kan tro!
Diskutera gärna.
Usch, stackars hund! Jag tycker att det alltid är djurplågeri att göra djur överviktiga. De vet inte hur mycket de bör äta. Klarar man inte av att säga nej och låta bli att ge hunden saker när den tigger så borde man inte ha hund alls.
Mvh Linn

kan bara hålla med ovanstående. Det är hemskt, förstår inte hur man kan göra så. Tycker så synd om hunden.
Så hemskt. Konstigt nog så är det oftast taxar som man ser är väldigt överviktiga. Iaf vad jag sett..
Här i området är det ett äldre par som har en väldigt överviktig Tax, 5min promenad om dagen och resterande får hon gå ut i trädgården o göra sina behov. Finns ett till äldre par här i "byn" som har en överviktig Tax. Sorgligt..
Nej vissa fattar itne att dom skadar sina djur istället för att vara bra mattar och hussar :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Men usch och fy, stackars hund! 
Överlag så ser vi människor inte lika hårt på övervikt hos djur än vi ser på undervikt, vilket är dumt eftersom övervikt är skadligare än undervikt generellt sett (om man ska jämföra två onda ting).
Leder mig till att tänka på fallet med den feta hunden i Sverige för ett år sedan som länsstyrelsen beslutade skulle banta. Djurägaren överklagade men förvaltningsrätten gick på länsstyrelsens linje.
Paulina
Djurplågeri… ägaren är ju dum i huvudet som har tillåtit hunden bli så fet. Tyvärr så tror jag ägaren älskar uppmärksamheten hunden får i media.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Herregud stackars hund! Att de inte fattar att hunden mår dåligt!? Det är väl för faan bara att säga åt hunden att gå och lägga sig istället för att tigga mat! Det är väl bara att låta bli att ge den mat om man vet att den bara mår dåligt av det i längden!! Stackars hund… :(

fy så vidrigt,,, stackars kraken….
//L
denna har vart uppe tidigare o jag anser detta är verkligen grym djurplågeri :-/
Den går ju som en säl! Kan inte vara gött för benen. Hur långt isär sitter de inte? 
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus