Hund och katt??
Hej alla där ute!
Jag är lite nyfiken på en sak, detta med hund och katt? Någon där ute som har den kombinationen? För jag kommer ju skaffa en pom, men min pojkvän han har en katt sen innan.
Och ska vi flytta ihop så ska ju Suddis(katten) med också ! Men jag tänkte på det är ju viktigt att Suddis har sin plats där han kan komma ifrån den lilla dryga saken(som han kommer tänka)
Finns det några smarta lösningar ni där ute har lyckas gjort? :)
Min pojkvän är sugen på att skaffa en till katt också till Suddis som kompis.. men vi får se hur det blir… det är bara nått han smått tänker på… Men det blir att se i framtiden!
Jag har haft 3 katter + hund tidigare utan problem, man får ju lära hunden att lyssna om katten säger ifrån. Sen kan det ju vara bra att ha ett klösträd av något slag där den kan komma undan om den så vill.
Jag har 1 hund och 2 katter. Funderar superbra. Kommer bra överrens :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har en katt och hund vilket funkar utmärkt och då har min hund också väldigt skarpa jaktinstinkter. Alla katter och hundar är individuella på hur de funkar ihop självklart. Lättast att få det att funka är genom avskärmning vänja de vid varandra där hund och katt enbart kan nosa på varanda på egna villkor.

här fungerar det ochså bra,.så länge katterna kan komma undan o vila sig. jag har e "låda" på väggen under trappan, där hundarna inte kommer åt. där får katterna mat + att de har en mysig sovplats att dra sig tillbaka i. Fast alla sover ändå i sängen :)
Som du skrev, så länge katten har någonstans att komma undan så kommer det säkert gå bra! :) Då får katten vänja sig i den takt den känner är bäst.
När vi introducerade vår första hund till katten hemma så satte vi upp kompostgaller för ett rum, och sen satte vi två små pallar på var sin sida. Så katten kunde lätt ta sig fram och tillbaka medan hunden bara höll sig på ena sidan. Sen att de finns många ställen katten kan hoppa upp på där valpen inte når. Katter är väldigt nyfikna och det hjälper garanterat den att vänja sig om den får sitta ovanför hunden och studera den i godan ro :)
Mvh Jenna