Slut på fästingsäsong
Hugo har haft Scalibor fästinghalsband på sig hela sommaren. Nu är der ju höst, men jag undrar när jag kan ta av halsbandet?
Vad jag hört går de inte i ide förrens det är minusgrader dygnet runt.
Ja här har då fästingarna inte försvunnit. 
Inte här heller. Vi har plockat bort 4 fästingar de sista dagarna trots Scalibor halsbandet. det var inte länge det verkade.
Har precis fått höra att vi bor i ett högriskområde för fästingar också.
Satte på Frontline i torsdag, här är ju nästan 20 grader de dagar som solen skiner.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Jag har inte sett en fästing på flera veckor :D
Här finns dom kvar och tror på som 1 säger det krävs minusgrader innan man kan räkna med att dom är borta.
Vi får hoppas på en kall vinter så dessa äkliga ***** dör så vi har lite mindre fästingar nästa år.
# 6
Fast det hjälpte inte inför denna säsong, dom rackarna överlevde under den tjocka snön.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
7 nja sla slå till snabbt med kyla utan snö då dör många. vi har haft för milda klena vintrar nu därmed hinner de söka skydd de asen
Minns att min ena fick en fästing runt oktober/november. De försvinner inte fören det blir riktigt kallt..
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Här finns fortfarande massor med äckel-fästingar och fästingfritt blir det inte förrän runt november när det börjar bli minusgrader på nätterna tyvärr.

Hittade en fästningen på min häst igår… Har hört att de går i "ide" när det hat vart frost fem nätter i rad, dock brukar jag sluta ge fästingenmedel tidigare än så
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se