Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 2562 ggr
Michaela-N
0

Slut på fästingsäsong

Hugo har haft Scalibor fästinghalsband på sig hela sommaren. Nu är der ju höst, men jag undrar när jag kan ta av halsbandet?

[Empisen]
0

Vad jag hört går de inte i ide förrens det är minusgrader dygnet runt.

PiganX
0

Ja här har då fästingarna inte försvunnit. Tungan ute

undulat_
0

Inte här heller. Vi har plockat bort 4 fästingar de sista dagarna trots Scalibor halsbandet. det var inte länge det verkade.Rynkar på näsan Har precis fått höra att vi bor i ett högriskområde för fästingar också.

vallhund
0

Satte på Frontline i torsdag, här är ju nästan 20 grader de dagar som solen skiner.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

NathalieT
0

Jag har inte sett en fästing på flera veckor :D

[Forest]
1

Här finns dom kvar och tror på som 1 säger det krävs minusgrader innan man kan räkna med att dom är borta.

Vi får hoppas på en kall vinter så dessa äkliga ***** dör så vi har lite mindre fästingar nästa år.

vallhund
0

# 6

Fast det hjälpte inte inför denna säsong, dom rackarna överlevde under den tjocka snön.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Forest]
3

7 nja sla slå till snabbt med kyla utan snö då dör många. vi har haft för milda klena vintrar nu därmed hinner de söka skydd de asen

fidojunior
0

Minns att min ena fick en fästing runt oktober/november. De försvinner inte fören det blir riktigt kallt..

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

russin
0

Här finns fortfarande massor med äckel-fästingar och fästingfritt blir det inte förrän runt november när det börjar bli minusgrader på nätterna tyvärr.

Letfors
0

Hittade en fästningen på min häst igår… Har hört att de går i "ide" när det hat vart frost fem nätter i rad, dock brukar jag sluta ge fästingenmedel tidigare än så

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se