Ovanliga hundnamn?
Hej, jag och min pappa ska kanske skaffa en Fransk bulldog, men vi har inga bra namn, jag vill ha ett ganska ovanligt hundnamn har ni några bra? kommentera då! :D

Kommer det bara en tik eller hane?
Nån speciell bokstav? tema? långt eller kort? :)
Har inga bra tips såhär på rak arm..
Min tik heter Krecia - inte träffat en enda hund under min livstid som heter det..
Men som sagt, ska det vara en tik eller hane?

Jag tycker att Frallor passar att ha gubb/tantnamn. Frans, Frasse, Sigge, Konrad, Helga, Sonja, Ulla osv. 

Det ska vara en Hane.

Pappa vill att han ska heta Chilli eller Johnny, men jag vill att han ska heta Åke, men skulle gärna vilja ha ett anorlunda namn på han :)
Bosse eller Svante är otroligt gulliga namn på hundar. Men det sötaste är Malte. Det heter våran lille kille 
Jean-Pierre tycker jag låter typiskt franskt. 
Triton, Amir, Figge, Curry,

Som #8 sa, Pierre är ovanligt och franskt!
Vet en fralla som heter Gandhi :)
Annars kanske..
Jumbo
Lage
Abraham
Ove
Bertil
Knut
Alvar
Måns
Didrik
några ovanliga killnamn :)
Hoppas man får lägga in en länk här:
Klicka på den blå raden med bokstäver till höger så är där pojknamn, kanske finns nåt som passar. Det beöver ju kankse inte vara just ett killnamn, namn på nåt godis, stad, föremål, maträtt, bara fantasin kan stoppa.
Det är så svårt med namn, lycka till
Man kan sitta och komma på en massa bra namn, sen när man väl har hunden och lärt känna den lite så plötsligt kan man komma på att det ska ju heta ……… istället, svårt att bestämma innan, men det är alltid kul att spåna lite. Eller sätt ihop familjens initialer så kanske det blir nåt helt galet namn.
Som sagt Lycka till

Jag tycker Jonny är jättegulligt! (Utan h;) Boris eller Septimus? Kanske Sakki, Knut, olle eller Harry :P
Som #12 sa så kan man ta initialer, en kompis till mig hade en eng. springer spaniel där de tog varje familjemedlems börsta bokstav i namnen och fick då fram namnet "Juma" som hunden fick heta och det är ju ett ovanligt namn så man kan komma på en hel del så. Bara fantasin sätter gränser ;)
#14: Juma va ett kul namn, annars om du blandar bokstäverna så blir det även Mjau, det på en hund hade kanske varit nåt 
Kände en hund i min barndom som hette Hunden.
Har även hört Hit, Sitt och Attack.. 

Vet en hund som hette Tjejen, funkar inte på en kille men då kanske den kan heta killen xd
#17 Jobbade med en schäferhane förr som hette Bimbo 

#18 jag vet en tik som heter Bimbo :p
#19 Mer passande på en tik då kanske, inte en hane, hehe. Men han var ju lite av en diva så.. hans namn kanske passade honom ändå ;)

#13 till kajsa bajsa :D. min pappa vill att han ska heta johnny för att han heter det :P

#21 Hahaha! Gulligt! den borde heta det ;D
hej jag känner en som ska skaffa en hund och då ska vi hjälpa henne att komma på ett namn och det är en liten kille :D och jag tycker:
Milo
Malte
Toy
Teddy
Messi
jag tycker att dem namnen är jätte fina! :)
Jag har bara ett förslag - Mate (kompis på eng)
När jag skaffar en fralla ska den iaf heta Stitch, för dom är ju otroligt lika, doggarna och disneyfiguren, haha :)

#25 Haha, den var bra!
Jag kände en schäfer en gång som hette Råttan. Det är ju väldigt ovanligt xD Även en katt som hette överskottsbolaget, haha.
Jag läste en skämthistoria om en hund som hette sex ;) En fd. kurskamrat hade döpt sin hund till sambo. Praktiskt när man är singel. Hon snoppade av killarna med att "jag måste gå hem till min sambo" *skrattar*
Medarbetare på jack russel terrier
Haha, Johnny är ju klockrent! Det hade jag valt :D "Han heter Johnny, efter min pappa" haha.

#23 Jag hade ett marsvin som hette Milo en gång
bojje
morgan
? :)
milo var ju urgulligt :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Känner en fransk bulldog som heter Bosse.
Jag brukar ta hand om en bordercllieblandning som heter Boss, och en exgatuhund från spanien som heter Milo. Hänner en som har en hund som heter James, en annan hund som heter Ozzy.. träffade på en hund för länge sen som hette något riktigt egendomligt… Tror det var en grekisk härskare eller nåt sånt..
Olle är ett förslag från mig dock! eller James

Rambo, Rocky, Stampe :P
Namn på djur ska man välja själv. Utgå från era intressen. Det finns massor av mer seriösa namn på www.behindthename.com med betydelsen bakom.

Hehe jag röstar också för Johnny! Tycker det är klockrent :D
Tänker på Cesar Milans pitbull Daddy. Du ska inte döpa hunden till "Farsan"? Döpt efter din pappa! ;)
Hahahaha farsan! :-)
Det finns dom som döpt sin hund till "hunden" ller "valpen" eller liknande också
Hahahaha farsan! :-)
Det finns dom som döpt sin hund till "hunden" ller "valpen" eller liknande också
Bosse är ju urgulligt!! (:
Japp
Amor
Brago
Boss
Chokos
Dante
Fille
Google
Hero
Killen
Kompis
Knappen
Lucky
Pepsi
Prinz
Quick
Speedy
Sonic
Triss
Tempo
Turbo
Treo
Några namn jag tycker är fina och ganska ovanliga :)
Vilka udda namn allihopa, skitgulliga :-D Aja, min hund heter Yissah (uttalas gissa), får ganska många roliga reaktioner ^^
Oj den var rätt gammal såg jag nu :-P
Buddah!
Avalon eller Sokka kanske?
Min heter Kiro, inte så vanligt kanske? :P
Tänk på att TS skapade tråden för två år sedan. Så eventuell hund är nog redan döpt. :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus