lilla jag [Medlemmar iFokus]
Fokus på våra medlemmar och deras hundar! Denna gång är det "lilla jag" vi ska få lära känna bättre.
Om mig
Jag heter Olivia och är 12 år! Bor i ett hus på landet med mina föräldrar och mina två hundar, Bella & Trixi, som båda är av rasen bichon havanais.
Jag har en svår allergi mot pälsdjur, damm, starka parfymer med mera. När jag var en liten bebis på 6 månder ramlade min storebror på mig så jag bröt höften, allt blev bra till slut men min bror ramlade på mig igen
Allt slutade med att jag nu idag har en benlängdsskillnad på vänstra sidan av min höft!

Mina hundar
Har haft sådan svår allergi att jag inte kunnat klappa någon hund. Men nu har jag två stycken så kallade "allergivänliga" hundar! Bichon havanais är alltså rasen, en helt underbar ras och de är så söta 
Mina hundar är två busiga damer som är 7 respektive 10 månader just nu. Bella är född 21/9 2011 (10 månader) och Trixi är född 9/12 2011 (7 månader).
Bella är den mer lydiga tjejen, om hon inte ser någon människa för då blir hon så galen av glädje. Hon är väldigt rädd för vanliga saker som kor, stora gosedjur, dammsugaren och mycket mer.
Trixi gillar att springa och hoppa. Hon lysnar inte lika bra som Bella, men hon är ju yngre också! En glad och modig tjej som vågar säga ifrån till dom större hundarna.

Aktivitet
Tjejerna leker mycket själva, men när vi leker tillsammans är det med en boll, pinne eller så springer vi och fångar varandra.
Jag kör mycket med grunden ("kom" och "stanna") men det är agility och freestyle jag vill tävla i.

Det bästa med att vara hundägare
Allt! Att gosa med dem i soffan och i sängen, att leka med dem, att fota dem och att se dem vara glada! 
-------------------------------------------------------------------------
Text & Foto:
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Kul att läsa om dig och hundarna
Bilden på er alla tre tillsammans är jättefin!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Vad roligt att läsa =) säger samma som SaraC, bilden längst upp på er alla tre är jättefin, söta alla tre!! :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Trevlig läsning sött o se dig och hundarna 
Jättebra text! Lät så roligt med " men allt gick bra, sen ramlade min bror på mig igen!" :D Läskigt! Men lät så roligt. ;)
Märker du av att du har någon benlängdskillnad mycket i vardagen?
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*