Reagera på glassbilen
Min brors hund reagerar på glassbilen, När glass bilen kommer så sätter hon sig och ylar , är de för högt ljud eller vad kan de vara? Mina två hundar reagerar ju inte
Den sörjer att den inte får äta upp glassen, självklart.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Vissa hundar reagerar på melodier helt enkelt! Min systers hund reagerar på samma sett när mobilen ringer.. men inte annars :)
Hon ylar förmodligen eftersom det gör så ont i öronen på henne.
Alla hundar hör bra, men en del är känsligare än andra på vissa ljud. Likaså visar en del hundar att det gör ont genom att yla, andra visar det inte.
Jag tror inte att det nödvändigtvis måste göra ont i öronen. En del hundar börjar yla när man spelar piano … en hund jag hade förut började yla när jag spelade munspel
Okej okej, :)
#4 Båda de ljuden är ljud som till och med gör ont i öronen på mig, så jag tror nog att det gör ont på hundarna.
#6 Får du ont i öronen av pianospel och munspel? Nej, jag tror att det handlar om annat än att det gör ont. Faktiskt.
#7 Ja, som jag skrev.
Jag är övertygad om att det gör ont på dom. :P
Alternativt att de hundarna/människorna som får ont i öronen av tex pianot … har någon form av öronsjukdom/åkomma
Nej, jag tror inte hundar som har så känsliga öron som de har och som hör så bra som de gör, behöver ha någon sjukdom eller liknande för att de ljusa ljuden ska göra ont.
#10 Men piano och munspel behöver inte vara ljusa ljud …. jag tror inte att du förstår riktigt …. men det finns nog många youtubeklipp på när hundar ylar till både piano och munspel, utan att det varit höga ljud alls
Jag har själv spelat både munspel och piano, så jag vet hur dom låter :)
Själv tror jag fortfarande inte att det nödvändigtvis måste vara för att det gör ont för hundarna :) :)
Man kan inte alltid vara överens :)
då borde alla hundar få ont i öronen när andra hundar ylar, för det låter ju högre än piano och munspel 
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#15 Ja, vem vet ;)
Det har med molltonerna att göra, många hundar drar igång av glassbilen, min Fähund gjorde det, enda tills vi stötte på en ute en gång, han blev så paff så han bara satte sig o stirrade, efter det vart ljudet ointressant, han gick även igång på Mozarts Don Giovanni, tror knappast det beror på att det gör ont i öronen.
Nuvarande går igång på introt till "Law and Order" o lite annat smått o gått.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#17 haha jasså? det var ju lite roligt, hundar är musikaliska ändå! haha nä men..
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Praktiserade på hunddagis förut, och på promenaden då brandbilen åkte förbi så hade vi 15 ylande hundar i händerna 
Såg lite roligt ut faktiskt.
# 18 Visst är det roligt…..?
Skillnaden mellan musikalisk o tondöv kanske du skulle utforska på lämplig iFokus sajt? testat å¨valar, eller varga`?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#20 Vad var nu det för en kommentar?
En sajt om hundar är väl ändå lämplig när det gäller något angående hundar!
Ingen aning om varför de gör det. Mammas hund reagerar på ambulans/brandkår/polisbil/glassbil/mobiltelefon som ringer. Så jag vet inte varför, kanske för att de låter högt. Mobilen reagerar han på endast när han är hemma hos mig, för min mamma brukar ringa när hon snart är här då hon ska hämta oss för att vi ska åka till henne. Bino reagerar ofta när han är hos mamma och hennes mobil ringer när inte jag är där. Orsaken till varför han reagerar på mobiltelefonen är för att det brukar menas att jag kommer och han ska göras redo att gå ut :).
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se