Vad har du för inkallningsord?
Vad säger du när du kallar in hunden?
T.ex "Hit", "Kom hit" "*namnet*" osv
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Jag tror att jag är lite dålig just vid inkallningen, använder nog flera ord: Kom då, kom hit och *namn*. Kom då är positivare, kom hit är med skärpa, namnet är bara positivt.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
"Hit" använder jag bara i lydnadssammanhang, dvs då hunden ska komma snabbt och sätta sig i fotposition.
Namn plus "kom" när jag kallar in dem en och en, utan att de måste komma i fotposition, utan bara komma närmare
"Här" använder jag när de ska komma och gå nära, alternativt hålla sig nära även om jag inte kallat in dem.
ropar hundens namn och "koom" eller "kom här". Oftast lyssnar hon på "här". Eller så använder jag visselpipa, men bara när jag vet att hon kommer komma, den fungerar bäst men den är inte fullt inlärd än då det händer att hon inte lyssnar ibland.
Mvh Linn
Brukar säga "Kom då *namn*" men det händer att jag bara säger deras namn.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Till sheltiesarna: deras namn. För min BC - kort vissling. Är han "olydig" kan jag påminna honom med ett "kom hit".
Mvh Emelie 
Ropar oftast bara namnet, ibland blir det namnet + kom.
Först ropar jag på namnet för att få uppmärksamhet och när jag får det så säger jag "kom hit" och då kommer hunden in ända fram till mig.
Vardag "Kom", "Men hasa dej hit dårå", osv.
Tävling "Hit"
Namnet är med i alla sammanhang, och ibland även nån svordom 
I lydnaden: *namn* hit
Annars: *namn* kom
Jag säger "Klenod hiiit" Det låter mycket skarpare än "Klenod kom" Dessutom så tycker jag att hon avbryter det hon gör snabbare om jag säger hit än kom. Även om hon alltid kommer, så tar det nog några sekunder längre tid på kom. Men det är kanske bara inbillning (;
Medarbetare på Hundar.ifokus
"Hit" betyder just kom och sitt på vänster sida
"Nära" betyder kom och gå i fotposition.
Sedan använder jag "kom" och namnet + "kom" för att just komma till mig lite mer hur som helst.

"Hit" - då ska hon komma och sätta sig i fotposition.
"Här" eller "kom här" - då ska hon komma till mig, men utan krav på position.
"Häråt" - då ska hon komma åt mitt håll men behöver inte komma fram till mig, används tex om hon börjar komma lite för långt bort när hon är lös ute och även när jag tränar inkallning med ställande/läggande.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hit - när de ska komma in och sätta sig fot. Allts bara under träning/tävling.
Kom - Kom in men det behöver inte gå i blixtens hastighet som det ska göra under kommandot Hit.
Här - Då ska de komma närmare mig.
Brukar ropa först namnet för att få hans uppmärksamhet och sen Kom. Om han såsar eller låtsas att inte höra brukar jag säga Kom hit. När han ska sätta sig fot kallar jag in genom att säga fot, då vet han att jag verkligen vill ha honom i fotposition. Annars vid Kom så får han antingen bara komma fram eller så har han för vana att sätta sig fot ändå så då får han välja själv bara han kommer.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
"Asterix, kom!"
Jag använder här, kom här och *namn* mest :) Här nanvänder jag mest när de måste komma nära fort och de andra när de ska hålla sig inom avstånd :)
Myrtorpets Möss och Kaniner
"Jah kom då Elwiz" med glad röst så brukar han komma som ett spjut. Annars säger jagbarak"om då" eller "kom hit", "inte för långt" då brukar han vända o komma tbx en bit och "saaaakta" så går han långsammare :).
I början lärde jag in "kom" men då alla i min krets tjatar ut "kom" så lärde jag in "hit" istället.
Har en klockren inkallning på min lilla Saga - "Saga, godis!"
. Fungerar i alla lägen men måste så klart följas upp med en godisbit! Annars hunden namn o ev. "kom". "Hit" är ett tävlingskommando.
Jag visslar, säger kom, häråt osv i glad ton… Men om dom ska in hela vägen till mig och det snabbt, så ropar jag namnen bestämt. Då kommer dom som skott.
Men sen har jag "hit" i lydnadssamanhang.
Hit i lydnadssammanhang.
Sen är jag otroligt inkonsekvent och använder en väldig blandning av ord. Kom, här, *namn*, osv. Alla betyder rör dig häråt typ… Det fungerar på den ena hunden i alla fall. 
¤Rise and rise again until lambs become lions¤
Om vi tränar inkallningar och han har full fokus på mig, så brukar jag bara visa med handtecken att han ska komma, men om jag ska kalla på honom ute så använder jag bara namnet, ibland med ett kom efteråt.
"Wahidah kom hiiit!" i vardagen. "Här" i tävlingslydnaden. Säger jag bara ett lugnt "kom då" så blir det typ, kom hitåt, håll dig i närheten.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Edit: när jag kallar in min döva hund, så gäller naturligtvis endast handtecken :)

Kom och Hit är väldet vanligaste sen brukar jag ropa: Valpaaarnaaa!
Vet inte riktigt varför men det sitter i sen hon var bebis.
Targeting har vi också börjat med och då ska hon komma in till mig och nudda min vänstra hand om jag sätter ut den 
Säger som ''Kom Ida kom'' Min hund heter Ida och är 1 och ett halvt år
Jag säger: "Greta, kom!!
"Hugo hit" använder jag när vi tränar lydnad och "Hugo kom" använder jag annars när det inte är lika "strängt". Fast brukar nästan alltid ropa med positiv ton, om han inte lyssnar eller ser något annat kul så får jag ropa lite starkare och strängare.

Har både, Kom hit, Hit, Här m.m tränade kommandot här när hon var yngre, sen tränade jag inte inkallning på någon vecka och glömde bort att jag använde ordet här, så jag ropa för fullt "kom hit" "hit rosie!" men ingenting funkade förns jag sa "här!" insåg då att jag borde träna alla tre orden så att om jag får 'panik' spelar det ingen roll vad det är som ropas, allt betyder samma sak :)
Du har väl koll på att om du tex ska tävla lydnad så får du inte säga "Hugo hit", utan i så fall måste du säga "Hugohit" lika snabbt som det skulle ta att säga "hit"? Annars kommer du få poängavdrag för dubbelkommando ;)
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
#30 Japp det är jag mycket väl medveten om, har tävlat några gånger och då har jag sagt "hit" och det funkar lika bra som "Hugo hit". Han vet ju vad ordet "hit" betyder. Anledningen till att jag ropar hans namn på träning är för att jag tycker det låter trevligare och jag får hans uppmärksamhet lättare tycker jag. :)
Hit= snabbt inkallning
Kom Enja/Donna=inkallning gällande den hunden
Sidan= är under promenad då är det gå sidan lösare "fotposition"
Fot= som vanligt fotposition + kontakt med mig