Chihuahua ej rumsrena?
Höde av en ägare av 2 vavvor att de är svåra att få rumsrena och att problemet är vanligt. Vad har andra vavva-ägare att säga om det? Att det är svårt och ett problem behöver inte vara samma sak! Men är de svåra?
Fick dessutom in en vavva på jobbet som ville kloklippas och högg så fort jag petade på hunden. Var trevlig före det otäcka kloklippet men inte under mitt uppdrag. Har tyvärr inte träffat värst många trevliga av rasen men ändå nyfiken. Försöker se att jag träffat de med fel ägare men vore intressant att höra andra erfarenheter, särskillt a andra ägare av rasen, vilket är synd. Tror den har endel att ge, det är ju mycket motor i hunden.
Mvh Ellenfyrkant
Jag har mött några riktigt trevliga men tyvärr fler som inte är det!
Tyvärr har nästan alla haft problem med rumsrenhet. Mycket väl kan det vara hanar eller tikar i vuxen ålder som fortfarande inte är rumsrena och då menar jag typ 4-5 år gammla hundar.
Medarbetare på Hundar.ifokus

Ja hon jag pratade med har en 10-årig tik som inte är rumsren…
Vad kommer sig detta??
Mvh Ellenfyrkant
Mammas chi hane på 6 månader är nästan rumsren, trevlig, social och väldigt lättlärd! 
Jag känner 4 st vavvor o alla är rumsrena o trevliga. En är mindre trevlig mot hundar men de andra 3 är ju jätte goa små hunda, alla har olika hem.
De som inte får sina småhundar rumsrena är förmodligen sådana som helst skulle ha kattlåda åt dem.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#6, snacka om att dra alla över en kam!
Medarbetare på Hundar.ifokus
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Min 8 månader chikille är så gott som rumsren nu, de gånger det händer något inne är för jag slarvar att gå ut med honom på länge. Han är även världens goaste hund, väldigt kär i mig och älskar folk, men han gillar gärna att gå fram själv, han blir lite blyg när folk kommer mot honom.
Mina två tjejer är rumsrena, båda blev det runt 8 månaders ålder. :)
10 8 månader är lite sent men inte ovanligt att tikar blir rumsrena efter löp. Har inte vavva men min Enja vart rumsren vid 12 v ålder, Donna efter sitt första löp.
Iza (liten sheltie) blev rumsren väldigt sent precis som ni säger runt 8 månader. Däremot min Mops blev de precis som Enja vid 12 v. :) dock inga chihuahor. :)
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
12 ja det är ju lite olika dok tåls det nämnas att Donna nu är opererad av felplacerad urinrör därmed var hon sen på hålla sig av medicinska själ men bajsa o just kissa medvetet har hon aldrig gjort.
Tog över en 8årig Chi tik som inte var rumsren.Tog väl ca 2månader sen gjorde hon sina behov ute.Inga problem att klippa klor på eller något sådant.
14 vad roligt o höra att du fick henne rumsren och van att klippa klor