Är din hund lik sina syskon?
Har inte träffat nån av Valles syskon än, inte sedan jag hämtade honom hos uppfödaren. Så jag vet inte. Men är väldigt nyfiken på hur hans syskon ser ut nu :)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Hehe nä, nästan ingen i kullen är den andre lik! Indra är bara lik sin bror. Han var den enda tillsammans med Indra som blev mörk. Och de ser också exakt likadana ut i huvud och kropp, vilket är väldigt kul 
Men de andra i kullen är helt olika varandra. De är olika i grå/röda nyanser och helt olika i kroppen! Väldigt spännande att de kan se så helt olika ut :)
Vet inte hur bröderna är. Men Kingpin och Sansa är helt tvärtemot varandra på många sätt! Både utseende mässigt och beteende mässigt.
Kingpin är väldigt aktiv och älskar att träna och aktiveras. Han vill inte sitta still och mysa i knät eller kramas. Älskar andra hundar men är reserverad mot människor.
Sansa är en riktig knähund. Hon nöjer sig lika bra med att mysa i soffan som att vara ute på äventyr. Hon är hittills väldigt lätt distraherad och har inte alls samma intresse och driv i träning som brorsan. Hon älskar människor men är lite osäker kring andra hundar, speciellt stora hundar.
Det här har gjort att jag gått och tänkt endel på "arv vs. miljö". Visserligen märktes det skillnader redan som små (hos uppfödaren). Sansa var mer intresserad av att hoppa upp i knät och hälsa, Pin va lite mer självständig. Jag och Pin har vart väldigt aktiva när han va valp (vet att man inte ska aktivera en valp men det är lätt att vara efterklok
). Av vad jag förstått från tidigare ägare så har Sansas valp-tid vart helt annorlunda. I första hemmet bars hon tydligen omkring väldigt mycket av dottern i huset, hon verkar ha blivit behandlad lite som en "väskehund". Men nu måste hon hänga med i mitt och Pins tempo! Det har gått bra hittills
.
Utseende mässigt så talar bilden för sig själv
.
Utseendemässigt är T endast lik sin ena bror resten har mer vitt. Förra året på kennelträffen var det 5 av 6 syskon med och dom var rätt lika mentalt. Ska bli intressant att se hur dom har utvecklats under året på årets kennelträff! :)
Medarbetare på brukshundraser.
Rosettes bror vet jag inte hur han är i personligheten, men jag vet att han blev väldigt röd till färgen. Rosette och hennes syster är lika i sättet - lika påhittiga, lika busiga, lika galna och de båda gillar allt och alla och funkar med alla hundar (typ). Dock har hennes syster betydligt mer päls och är inte lika fjompig som Rosette. Så utseendemässigt skiljer de sig åt. Hennes syster är även utställningschampion i Frankrike och det är något som Rosette inte blir.
Vicki är bara lik sin ena bror - både på utseendet och i humör/temeprament då båda är väldigt lugna och det är inte mycket fart och fläkt. Det är dom två som blev långhåriga i kullen och de har samma tecken och samma förgnyanser. Dock är skillnaderna stora - brodern är ca 10-15cm högre, har ycket mycket mer päls och är grövre och bredare på alla sätt. De andra i kullen är hispiga och skälliga, har andra färger och är mycket tunnare/smäckrare i kroppen. Dom gör sig dock bra i brukset och det gör inte Vicki.
MVH
Sofie
Iza är absolut inte lik några av sina syskon alla såg helt olika ut och va helt olika i teperament osv.
fast dom flesta sprang runt och lekte när jag var och skulle ta hem en av dom , Iza va den som kröp upp i mitt knä och stannade där så då bestämde jag att det va hon som skulle få följa med hem! :)
Izor är ganska så lik sin bror Izzmo, hans andra bror Ice har jag inte sett på bild förutom när de var små. Hans syster Inca är lite lik honom hon också. Dock har hon kort päls som tikar ska ha och Iz lång så på det sättet skiljer de sig.
Skickar med en bild på Izor och Izzmo när de var mindre, bilderna är tagna samma dag. De är sjukt lika varandra.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Ja, jag tycker absolut Dolly är lik sina syskon!
// Nadja
Min dvärgpudel Fido är ganska lik sin syster, har för mig att han är lite mindre bara och har längre ben. Hans syster var även lite rundare senast jag träffade henne. Personlighetsmässigt vet jag inte för det var ett tag sedan jag träffade henne.
De är inte klippta likadant men annars hade de liknat varandra mer. Har ingen bra bild på båda tillsammans så fick ta två olika.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
vi såg en (för oss okänd) halvsyster till vår hund genom bilfönstret. De var så lika att vi var tvugna att stanna och fråga. Och ja, de var halvsyskon.
Dock var den hunden väldigt osäker på människor, så vi fick inte titta på henne när vi pratade (genom det nervevade fönstret) för då skulle hon bli rädd sa matten…
vår hund är glad i alla människor och hundar. skönt det.
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Min tik är absolut lik sina syskon. Inte till färgen, men i övrigt. Hon är även lik sina halvsyskon och andra nära släktingar.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Eftersom att Ronja var den enda som blev flerfärgad i kullen så blir mitt svar nej, hennes syskon är vita & svarta. Har inte träffat dom sen sist, små bebisar, så vet inte hur dom är mentalt.
Oja Enja är lik flera av sina syskon men jag ser väl mest likhet mellen henne och syster Shelly http://www.merubas-kennel.com/44266219?i=39774316 se bild o här är Enja
Till utseendet tycker inte jag att Bino är lik någon av sina syskon. Han är mest lik sin mamma :). Men så är han väldigt näpen för att vara hane.
Till sättet så vet jag inte vem han är mest lik, han är nog rätt egen :P. Men han är mammig precis som sin syster Bonita. (hade inget bra foto på hans pappa men pappan är mer till utseendet lik Baloo.)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Nej inte nämnvärt, hennes syster är mer lik deras pappa medans min är mammans avbild och mycket sötare anser jag
Nu är det visserligen ett tag sedan jag träffade systern men då när de var valpar så var det inte många likheter mellan dom, inte ens färgmässigt.
Nuvarande har jag ingen aning om eftersom han är en import o inga kullsyskon/släktingar finns i landet.
Min förra hund däremot var inte lik någon av sina kullsyskon, eller för den delen andra hundar som hans far/mor var upphov till.
Han var minst i kullen, en riktig miniatyrhund. Han växte upp till en tvättäkta NZ BC både i storlek, utseende o sätt att valla, trots att det var väldigt långt tbx som det funnits NZ i hans satmtavla.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Smilla är rätt lik sin ena bror, men det beror nog mest på att dom har samma färg och teckning. Men Smilla och hennes mamma är nästan identiska om man bortser från färgen då Smilla är svart och mamma Agnes var röd.
Arach är lik sin syster Amira, och sin mamma Cherie - man ser verkligen vart Arach fick sin fina färg, Cherie har precis samma färg och teckning.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Ja, jag tycker de är lika. Det syns absolut att de är syskon.
Eros och brorsan Eventine, har tyvärr ingen bättre bild på brodern.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Tillsammans med ena syrran Eleonora. Hans andra syster har jag tyvärr inga bilder på.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Grim är sjukt lik sina kullsyskon! Han är även väldigt lik syskonen i tidigare kullar och halvsyskon i senare kull. Har dock ingen bild på Grim med någon av sina syskon eller äldre syskon/halvsyskon, däremot länk på bild från uppfödarens hemsida.

Grim
Pappa Roki (th) och Grims äldre syskon Khan (tv):
http://medersgolddog.com/files/SL270672.JPG
Kullbror
http://medersgolddog.com/files/IMG_1524.jpeg
Halvsyster Diva
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2316683831577.2128133.1083909004&type=3
Halvsyster Doris
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150322859286015.410542.596961014&type=3
Evi är faktiskt inte lik sina syskon alls, vad jag vet. Hon lär säkerligen vara störst i hela kullen. Kullsyskonen verkar vara mer kompakta och aningens lägre, medans Evi är högställd och mer slimmad.

#22 Tycker de ser ut att ha väldigt lika ansiktsdrag.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se