Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 836 ggr
Letfors
0

Hundvärnligt i uppsala!

Imån gåt färden emot uppsala och slottshoppet(agilitytävling) jag och min famlij kommer att tillbringa en veckan där, varav tre dagras agility tävling och nästa en haldag med vallning, de andra dagarna var vi inget bestämt än, men en sak är särket, de kommer att vara hundvärnligt.

Nu vill jag ha tips om hundvärkliga saker att hitta på, gärna fina prominda/vandrings ställen där det inte kryllar av folk. Så ös på med tids nu är ni gulligta, så att en göteborgar kan hålla sig sysslet satt i "norland"!

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

joheck
0

Jag fick tips om Hågadalen i min tråd:
http://hundar.ifokus.se/discussions/4fd3a84888f47230f800ed68-tips-i-uppsala

Man kan ju även gå längs ån till Mälaren (Sunnersta). Man kan ju fortsätta till Lurbo sen där det finns ett stall och skog. Sen kan man ju gå på Gottsundagipen och i skogen där (gipen går mellan Gottsunda och Sunnersta). Det är vad jag kan komma på just nu.

joheck
0

Sen kan man ju åka till Gamla Uppsala och gå bland kunga högarna. Lite komiskt att jag kommer på en massa ställen när det är någon annan som undrar men när jag behövde det så var hjärnan helt tomSkrikandes.

sunnys
0

haha norrland va väl och ta i:) Kan bara instämma med #1 hågadalen är rätt bra och även högarna i gamlis eller fjällnora och ta sig ett dopp eller stabby och ta nya promenadsträckan till ulva :)

Cassii
0

Då ses vi nog där! :)

Belimas
0

Tjae vad jag vet så ligger Uppsala i Uppland, alltså Svealand. Norrland ligger bra mycket högre upp Flört

Förutom de tips du har fått så kan ju Stadsskogen vara något också, många fina promenadstråk där eller varför inte Stadsparken/Stadsträdgården som ligger centralt utmed Fyrisån.

joheck
0

#5 Fast Gävle är Norrland och det är inte så mycket högre uppFlört.

Letfors
0

Tack för alla tips! Får se vad vi besöker för något men vi ska helt klart ta och kolla ni några av ers tips! Haha att folk alltid blir så upprörda när man säger att det bor i Norrland :) ta det med en nypa salt mina vänner och googla på "Sverige ur en göteborgares perspektiv" och kolla på fösta bilden! #4 ska bli trevligt att träffas!

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

joheck
1

#7 Jag kommer ju ifrån Uppsala men har flyttat upp till Luleå, så nu tycker jag det är fräckt av ö-vikarna att kalla sig för norrlänningarSkrikandes! Bo här en vinter så får ni känna på Norrland säger jag bara!Tungan ute

Belimas
0

Visserligen men drygt 10 mil är mycket för mig iaf Flört