Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 2851 ggr
MallanBrallan
0

Shetland sheepdog!

Är det någon som har en shetland sheepdog? Dom är bara så söta!SkrattandeRäcka ut tungan Vilken är eran favoritras?

*L*
0

Min mamma har varit uppfödare för den rasen så det e en utav mina favoriter

Sessan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I familjen finns tre sheltien. Jag har två och min syster har en sheltie samt en collie.

På bilden är från vänster Tiko (systerns collievalp 5mån), Linus (min valp 6mån), Randy (bakom, systerns hund 8år) och Oliver (min 4åring) 

Min favoritras är försås dessa harmlösa själarSkrattande På andra plats kommer doberman.

Sessan
0

Här kommer en till bild. Jag tycker att deras personligheter kommer bra fram på denna bild.

Sessan
0

Och en sista bild av mina två gossar.

MallanBrallan
0

Nä vilka gulliga! väldigt fina kort!Räcka ut tungan

KerstinP
0

Mycktet vackra hundar och fina kort.

WesthKiowas
0

Min mor är uppfödare på rasen och här är ett kort jag tagit på hennes ena tik. Observera att jag har copyrigth på bilden, har tyvärr råkat ut för bildstölderGråter 

Hunden heter Westhlover Faradiba. Här är en länk till min mammas nya hemsida som jag håller på att bygga. Så den är fortfarande ganska torftig för jag har inte hunnit klart än.

http://www.kennelwesthlover.se

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

trex
0

Dom är jättefina,speciellt den svartvita gillade jag.

Faxlin
0

Det är fina hundar. Och fina bilder. Och mycket päls. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Morrhoppa
0

Jag tycker shetland sheepdog är jättefina :) Vi funderade på en sån när vi skaffade Tuffa, men mamma har ju alltid velat ha en golden så så blev det ^^

När jag skaffar egen hund ska det bli en Mops tror jag, eller en sheltie :)

Anneli_G
0

Är uppvuxen med en Sheltie… dom är super fina hundar… det är ju en vallhund så han har alltid koll på att familjen är samlad… han är nu 15 år i december och börjar bli lite skruttig men än är det fart i benen… Det är en jätte fin familjehund…

Sussi
0

#7 Jättevacker hund! Ser så sympatisk ut i blicken! Hur stor är den, utställningshund?

Den liknar otroligt mycke på min sheltie Linus, har tyvärr ingen bra bild i denna dator.

Det här är den enda bilden jag har på honom i denna dator.

Ronja06
0

Jag har en sheltie tik på 1 år.

Mvh Emelie Förlägen

Lotta
0

Åhhh dom är så söta…och har ett väldigt snällt uttryck, tror aldrig jag sett en som sett elak ut =))

jur-kand
0

Min Sheltie heter Spunk och är nu 17 veckor.

Sammie
0

Visst dom är väl ganska söta, och så lättlärda så att man bara behöver visa dem en övning en enda gång. Så "eager to please" så att man blir trött på dom ibland.

Jag har en, men det blir den första och den sista. Det är inte min typ av hund. Nu finns han ju så han får väl finnas tills han dör, den lille rackaren. Jag vill ju ha stora hundar, Rottis, eller AmStaff, och Vinthundar är vad jag gillar.

Prizma_o_Kristall
0

Jag har en sheltiekille på 1 år och han heter Frankie. I stamtavlan "Hightime Sweet Talking Frankie". Han är min bästa vän, så lättlärd, lydig, snäll och så otroligt vacker! Detta är definitivt inte min sista sheltie;)

#16 Fast du älskar väl din hund även om han inte är en stor hund??

Kramar

Sammie
0

17: Hm, ja, älskar….jo, det gör jag väl. Fast jag är då någonstans bortom älskar större raser.

Det är något "ettrigt" över dom små som jag, hm, tja…ibland går det för långt. De större raserna är lugna och värdiga och det är det jag gillar.

Bellona
0

Jepp jag har en Sheltie, hon blev 8år i mars. Är uppvuxen med rasen och de är mina favoriter. Behändig storlek, pigga, alerta och lätta att ha att göra med :)

Miniblomm
0

dom är så fina min favorit fär e den tre färgade.

Men mina favoritraser e Working Kelpie och Dansk svensk gårdshund har dom själv ;)

SaraC
0

Min mosters mamma skaffade en sheltievalp förra året, tyvärr hade han en medfödd leversjukdom så de var tvunga att ta bort honom. Men han var helmysig iaf, de lilla jag han träffa honom. Annars är jag inte särskilt bekant med den rasen.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar