Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1081 ggr
Nicki
0

Nu är Diva ute på foder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gråter Usch!

Idag har vi lämnat bort lilla Diva.
Var kämpigt. När jag satte mig i bilen och åkte därifrån så kom klumpen i halsen och tårarna. Min lilla råtta

Hoppas så på att det kommer att funka bra.
Deras jackrussel var ganska på Diva, och inomhus märktes det att hon tyckte det var lite jobbigt.
Hon ville gärna krypa upp i knät på mig. Saknar min lilla gumma.

Vill ju egentligen inte detta.
Men det funkar inte hemma heller…

*håller tummarna*

TinaH
0

Kära Nickie

Jag förstår dig fullständigt och du har mitt fulla stöd till detta.
Hennes nya påfrästande kompis kommer nog att lugna sig och dem blir bästa polare.
Du gör rätt, helt fulkomligt!
Även om man känner sig som en egoist, så gör du helt rätt.

Hon kommer och få springa fritt, hon kommer och få leka och kela, hon kommer att bli bortskämd som en riktig liten råtta.
Detta kommer gå bra, även om du just nu känner annat, för det är självklart du känner dig nere nu.

Jag frågade Krille i går, om Diva hade åkt…svaret blev "OOOOOJAAAA, det var länge sedan".
han tykte visst detta var lite skänt, förstår inte varför *S*

Skickar en bamse kram och en regäl nos-buss-puss från Tysse
Tina.

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

kerstinjoh
0

Lilla Råttan.

Härom dagen när jag satt i min välbevakade bil och spanade efter hundar, stora som små, som jag kunde idiotskälla på och sätta skräck i, upptäckte jag en liten råtta.

Jag store, stolte och farlige Töntbull fick ett anfall av Rått-kärlek och blev alldeles skogstokig i bilen. Jag såg en liten rått-vovve och drabbades av ett kärleksanfall och viftad som en tok med svansen och gnydde förväntansfullt. Min lilla Råtta.

Denna lilla plagiat-råtta som jag såg blev helt konfys och blev sittandes utanför bilen och bara tittade.

Jag förstår att jag har dragit skam över Töntbullrasen när jag öppet visade min kärlek till en plagiat-råtta. Men jag trodde det var den äkta Råttan.

Men min äkta lilla Råtta som har flyttat till landet, jag kommer att sakna dig, samtidigt som jag är lite avundssjuk. Bo på en hästgård och få springa omkring fritt, vilken dröm!

Är nu den där JR-tiken för dum mot dig så tala om att du är kompis med en pitbull-blandning. Tala om at du har en schäferkompis och en rottiskompis. Tala om att du är vår alldeles egna lilla Råttan och att vi inte tillåter att någon är dum mot dig!

Lycka till lilla Råttan, vi kommer att sakna dig!

//Alfons

(PS Jag var också lite rädd och gnällig när jag flyttade från min första familj)

SparklingTindra
0

Varför har du henne ute på foder? Är bara nyfiken. Glad

Nicki
0

För att göra en lång historia kort så är det pga att hon kissar inne.

kerstinjoh
0

Det var kort!Glad

SparklingTindra
0

För att hon kissar inne??? Var det allt? Ursäkta mig om jag låter lite elak men jag undrar bara, lämnade du hunden på foder för att hon kissar inne?

Liss
0

Hon gjorde historian kort! ellerhur? då betyder väl det att de finns mycket mer bakom! varför ska du sitta och dömma?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

kerstinjoh
0

#6 Nej, det gjorde hon inte.

Däremot så orkade hon inte ta hela orsaken igen här på hif. Omplaceringen är gjord efter noga övervägande och med fokus på vad som är bäst för Diva.

V-lang
0

Ja och! Du har nog inte varit med på hela historien från början och jag tror inte Nicki orkar ta det från början som du kanske förstår. Detta är hennes beslut och jag tycker faktiskt inte hon behöver förklara sig för någon annan varför hon gör det, det är jobbigt nog som det är…tro du inte?

Usch Nicki jag förstår att det gör ont i hjärtat, men det var nog bäst för lilla råttan…och garanterat får hon det ju jättebra dit hon kommer för stället verkar ju toppen.

[helenal]
0

Mne inte så lätt för den tjejen att veta orsaken:) hehe nu behvöer vi inte vara så otrevliga:)

AnneN
0

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Nicki
0

Fick ett jättegulligt mail från Gunnilla och Diva idag.
Satt och log och grät när jag läste det. 

"Hej!
Lite up to date om er lilla Diva. Diva och Iza fungerar jättebra ihop. Sov första halvan tillsammans i Divas korg andra halvan i min säng. Hon äter och dricker ur Izas matskålar utan några protester från Iza. Tog en promenad med hundarna i går kväll upp till stallet.
De mindre ponnyerna gick bra att hälsa på men min stora vita häst var ÅÅÅÅÅÅÅ så skrämmande och stor.
En liten pöl på golvet i morse, men det får vi räkna med i början. Divas stora kärlek just nu är min man, de låg på soffan ihop, Diva låg på hans mage, som inte är så liten, och snusade och sov. På kvällen hade min son  kompisar här som åt pizza då satt det en liten söt Diva och tiggde för fulla muggar. Hon fick nog så mycket att hon blev mätt för hon ville inte ha någon kvällsmat. Katterna tycker att hon är Ok, så där är det lugna gatan. Idag har vi krattat lite löv så dom har hoppat och lekt uta av hjärtans lust. Nu sover Diva på rygg i min Tv-fåtölj och Iza har bäddat ner sej under mitt täcke. De får vila nu innan vi går upp till stallet och mockar och pysslar om våra hästar. ALLA i familjen älskar Diva, hon är en riktig lite flirttjej med alla sina pussar.
Hälsningar från Gunnilla och VOV från Diva."

*saknar*

V-lang
0

Men Helena tyckte du där var otrevligt? Jag tyckte bara inte att man frågar på det där sättet …när någon berättar att man är ledsen att man lämnat iväg sin hund tycker du att det är kul att höra sånt då…jag skulle då inte uppskatta det =)

AnneN
0

Nicki vad kul att höra att det går bra med Diva =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

V-lang
0

Åhhh vad kul att att du fick ett mail så fort, måste kännas skönt att höra att hon har det bra och att alla tycker så himla mycket om henne :)

Kram på dig

kerstinjoh
0

Aldrig någon mer Råtta som skrämmer livet ur mig. Ihhhh en RÅTTA!!!

V-lang
0

Nå så fruktansvärt söt =)

Nicki
0

Gråter Min lilla söta tjej

V-lang
0

Tröstkramar lilla Nicki…usch vad jobbigt…

gejsa
0

Hoppas det fungerar bra nu då. Hur långt bort är hon från dig?

Nicki
0

Det är ganska nära. Max en 5 mil skulle jag gissa på.

gejsa
0

Det var ju skönt att det inte var så långt bort. Då kan man träffas lite då och då. Vi får hålla tummarna att det går bra. :)

SparklingTindra
0

Men herregud. Jag undrade ju bara om varför hon skulle på foder. Om Nikki inte ville berätta varföt så hade hon helt enkelt kunnat skriva det. För för mig låter det ju konstigt att lämna bort en hund för att man har problem med rumsrenheten. Och eftersom att jag inte vet hela historien och hon bara skriver det så är det väl inte så konstigt att jag reagerar eller hur?

gejsa
0

#23# Klart att inte alla kan veta när man kommer som ny. Tyckte också att det blev lite överreagerat här. Men å ena sidan så var din reaktion inte vidare mild heller. Kolla ditt inlägg 6 så ser du det.

Men eftersom hon har haft stora problem med kisseriet och har små barn så antar jag att det kändes mer rätt. Hon har ju tex prövat med sin syster i somras om hunden blev bättre hos någon annan. Men tydligen blev det inte bättre.

Klart du ska få fråga om du vill veta. :)

kerstinjoh
0

Nu struntar vi i det.

Råttan verkar att trivas hos den nya familjen och det är ju det som är viktigast!

sofiek90
0

Nu är det ett par år sedan du lämnade bort din lilla på foder, hur har det gått? Läste på din profil att ni numer har schäfrar (?)

MVH

Sofie