Därför ska man tänka sig för
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
innan man köper hund! Ett hundköp är inget lättvindigt som man kan göra sig av med när som helst eller hur som helst!
Jag började gråta av klippet! Det visas några tråkiga bilder på djur som har avlivats så vill man inte se det så hoppa över!
Medarbetare på Hundar.ifokus
urs!
Tur att vi inte har d lika illa som USA

men fy faaaaaaaaan asså…. jag spyr,,,,
jag fattar mej inte på detta… jag bli väldigt förtvivlad av spnt här…..

usch vad hemskt :( blir riktigt riktigt ledsen av sånt här
folk borde lära sig att sluta vara så egoistiska och börja tänka på djurens bästa någon gång :( Blir helt förtvivlad av detta.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Det här är verkligen hemst, får en att önska att man kunde ta hand om alla olycksdrabbade djur.
Hoppas att det någon gång kommer införas regler för vem, hur och var man får föda upp hundar. Då kanske antalet blir mindre - priserna höjs - och det är inte lika många som köper en hund utan att tänka efter.
#5 Bara för att man har mycket pengar och har råd till dyr hund betyder det inte automatiskt att man blir en vettig ägere =/
Folk kan ge dyra pengar och ändå misshandla ett djur..
#6 Självklart är det så! Och många med lite pengar är otroligt duktiga hundägare! Men jag tror inte att det skulle vara lika många hundar i omlopp om det blev dyrare att avla.
#6 men högre pris resulterar ju i mindre "inpuls" köp. Även dom med mycket pengar vill ju inte lägga mycket pengar på något dom då inte tänkt igenom Tycker däremot att kommunerna borde angagera sig i kastreringsfrågan. Ska man inte avla så tycker jag att man bör kastrera hunden. Och minskar ju risken för tjuvparningskullar (dom brukar ju folk gärna halvt "slänga iväg" I området där jag jobbar har hyresgäster 50% rabatt på kastrering. Tycker det är det smartaste jag hört på länge från en hyresvärd.
#8 Håller med ang kastrering. Men jag tycker att bara för att man är rik så ska man inte uteslutas ur "idiotin" när det kommer till djur misshandel =/
Alla misshandlar djur..rik som fattig. och bara för att man höjer priset på renrasiga hundar så förvinner inte blandraserna för d..kommer alltid finnas idioter som avlar för enbart vinst och i och med det så finns det alltid risk för att få tag i billigare valp/hund
#9 såklart att rika även kan vara idioter med djur. men jag är säker på att för man statestik över hundägarna som rika/mer fattiga så finner man en stor skillnad. de rika lägger mer värde på sina pengar och vårdar sakerna de tar hand om bättre. de är ju inte rika genom att kasta bort pengar och ligga i soffan hela dagarna.
nu har jag inte mage att kolla på klippet, man blir bara ledsen i själen. men kolla bara på animal cops på animal planet. av de ca. 10 avsnitt jag har tittat på så är djurmisshandeln hoss fattiga folk som har sina hundar fastkedjade på bakgården. hunden är oftast nedsmutsad i sin egen avföring och svälter för att ägaren inte har råd att ge mat åt hunden.
så tror som #8 höjs priset så minskar impulsköpen bara för att valpar är söta men tar inte konsekvenserna av att den kommer växa, bli större och äta mer.
så är det ju även i sverige med katter. ungarna vid sommarstugan vill ha en söt misse av bonden för att kattungen är gullig. sen så på hösten så ska det in till staden och då säger föräldrarna "men det förstår du väl att vi inte kan ha katt i lägenhet" och sätter ut katten i ett dike på vägen hem.
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Jag kunde inte titta färdigt.. Fy fan säger jag bara..
Jag vet att det är en 'gammal' tråd, men sånt här är ju viktigt.
Det föll mer än en tår från min kind när jag såg den…