Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundträffar
Läst 1342 ggr
[Surina]
0

Hur stora skålar har ni?

Hej alla!

Jag bara undrar lite… då jag ska köpa skålar från utlandet så är det ju lite andra mått.. och jag vet inte riktigt om de jag tittar på är för stora??

låter 0.7 liter mycket per skål? Det kanske är för mycket för en liten pom? Vad skulle ni rekomendera för storlek?

Vargafrost
0

Till Idelma (Dobermann-blandning) har jag en matbar med en 1-litersskål och en 2-litersskål, tror jag att det är.
Till Gerpla (Isländsk Fårhund, 13 veckor) har jag två 1-litersskålar.

Hur mycket är tanken att hunden ska äta per dag?

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

[Surina]
0

Ja det ligger ju på ca 1 dl om dagen :S så 0.7 l låter kanske väldigt stort!

Vargafrost
0

Finns det 0,5 dl så tror jag nästan att det passar bättre. Om dom äter så lite lär dom ju inte dricka alltför mycket heller, såpass att du missar att byta vatten tänker jag. Obestämd

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Magrat
0

Jag tror inte storleken spelar någon jätteroll (för jag antar att du inte menar en matbar?) annat än för ditt eget öga. Sålänge hunden når upp över kanten kan den vara i princip hur stor som helst. Tänk bara på hur många slänger ut fodret i gräset så att hunden får leta.

Men proportionerligt sett så skulle säkert 0,7 fungera. Enda skålen med mått (som jag kommer ihåg) här hemma var på 2,75 liter och det är till en rätt stor hund.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

joheck
0

Jag har keramik skålar till min pappis. Dom är väl vanlig storlekOskyldig, har inge mått men de är rätt stora. Tycker det är väldigt bra att ha stor skål till vattnet då han ibland kan dricka mycket och då kan jag vara säker på att han alltid har vatten. Tror inte det spelar någon roll om de är för storaFlört.

Noa-Nisse
0

Man brukar säga att en hund som är frisk dricker mellan 0,5 liter-1 liter per 10 kilo hund per dag. så 0,7 är kanske lite stort. Kanske 0,5 som någon ovan nämnde passar bättre.

Min voffsing har en 4 liters skål :)

Medarbetare på Hundar.ifokus