Hundbyxor
Skulle vilja ha tips på byxor som man kan ha när man ute i skog och mark och tränar med hunden. Slitstarka och inte allt för dyra.
Vad har ni för märke på era hundbyxor?
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Aha, du menar till dig och inte till hunden :P
Orkar inte leta fram tråden, men Ronon-m skrev väl i HD/ED-tråden om sina byxor? Såna ska jag beställa tror jag. Idag är inte första gången jag har varit ute och tränat hela dagen, satt på mig ett par nytvättade byxor, och när jag kommer hem är de så leriga så man kan tro att jag rullat mig i gyttjan…
Jag har Boberg (visst är det så märket heter?) från engelsons :)
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Jag har ett par Fjällräven. Helt kanon :)
Lundhags! Snygga och riktigt bekväma!
#1 Haha nä hunden ska inte ha byxor 
#2 Såg det nu! Dom såg bra ut.
Jo jag har samma problem. Nu på våren är det ju himla lerigt ute och det är inte så kul att få smuts på jeansen. Vill kunna busa och träna med hunden utan att behöva bry mig om byxorna blir smutsiga :)
#4 Vad kostade dom? :)
#5 Var inne på deras hemsida. Snygga byxor men dyra 
Vill helst inte ge mer än 500 kr.
Hittade dessa. Dom ser ganska bra ut. http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16714&aktbild=1
4 fjällräven det är kvalete o snygga med men de är väl rätt dyra dom rackarna?
9 ser bra ut
frågan är hur de sen sitter på. men mycket bra pris :)
#10 Ja eller hur :) Står nog mellan dom och Boberg. Både ser bra ut och är rätt billiga.

#9 Jag har de byxorna från Itab bland annat. Är jättenöjd. De är slitstarka, men ändå mjuka att använda. Snygga på. Är det något jag skulle vilja ändra på dem är att de för höga i midjan. Jag gillar byxor som slutar vid höftbenen, men dessa går nästan upp till naveln, vilket iof inte spelar någon roll då jag alltid har någon tröja över.
Här är de byxorna jag har! Helt grymma är dom.. Det absolut bästa köpet jag gjort, de är slitstarka och dom ser nästan nya ut fortfarande efter ett års användning.
13# Ursäkta mig, mest nyfiken! brukar hundarnas kön ser så här ut som din hund? (vill lära mig lite extra bara) eller är han könsmogen?
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#14 Va? Hon har en tik vet jag :))
14 ja, även kastrater kan lufta snoppen det har inget med kåthet o göra. Avslappnad osv men annars är 13 hund en tik men visst sitter det en hanhund brevid som hon klappar om oxå med veken lite utanför.
15# Ahha…okej förlåt mig
;)
16# Man lär sig något nytt VARJE dAG! :D tack för ditt svar!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#14 Hihi ja jag har en tik, men till höger om mig sitter en herre på 2 år. Men han luftade den bara som Forest säger.. Han kan göra så när han är uppe i varv. Här hade han precis tränat så det var nog därför :)
Jag har ett par från engelssons, eurohunt eller som ni andra skriver bobergsbyxan. Gillar de bortsett från att de är så korta i benen och jag är ganska lång. De har inte heller någon resår i midjan..
Sedan har jag även ett par från Pinewood som jag älskar! Mjuka och slitstarka, snygga på och med resår i midjan. Långa ben då det är killstorlekar men dock inte mer än kardborre att dra åt vid fotleden med. Dessa kostade lite under 500.
Drömmen är att en dag ha råd med Lundhagsbyxor, men annat prioriteras före :)
Får man fråga lite här inne om byxor :) jag är kort o är bara 155cm drar 36 men alltid är byxorna så grymt långa så är det nu "knöskydd" så kan ni gissa själva vart dessa hamnar på mig. Ser bara konstigt ut :-C Men har ni tips på byxor som är gjorde för kortare personer ?
Lundhags Traverse verkar vara helt ljuvliga, men dyra. Stretch i baken och slittåligt tyg. Min mamma har ett par såna och hon älskar dem!
#12, #13 Tack för era svar. Nu blev det ännu svårare att välja haha 
#19 Hur lång är du? Jag är 1,75. Men de har ju bälte?
Jo Lundhags är ju klart snyggast, men dyra..
#20 Jag är också 155 cm med korta ben och har samma problem som dig. Jag har dock ett par Fjällräven. På de reglerar man själv längden, när man får dem klipper man i önskad längd och zickzackar. Fickor och knäförstärkningar sitter där de ska.
Ärligt talat så minns jag inte vad mina Fjällräven kostade… köpte dem på Outletbutiken.
23, tack för tipset. För dom jag har nu är fickorna längre ner nästan på låren o förstärkningen sitter knät isf lår-till smalbenet, så dessa andvänder jag bara skogen. Har spanat in juniorstorlekarna - barn som denna http://www.engelsons.se/byxor/barn/barn-byxa-sarna
Jo Bobergbyxan har resår i midjan, inte hela vägen runt men dom är ju inte helt stumma i midjan. Skärp följer inte med men det är ordentliga rymliga hällor så det är ju bara att sätta i ett.
Jag gillar dom byxorna jättemycket, tåliga och praktiska som bara den. Det enda är att dom är lite stela i tyget, inte lika mjuka som Traversen och andra dyrare byxor. Jag tycker att dom är som skönast när det är lite kyligt och man kan ha långkalsonger under.
Så det kanske är värt att köra på byxorna från Itab, Zebben är ju nöjd med sina också.
#26 Jaha okej, trodde det följde med.
Jo alltså det är frågan. Är också väldigt sugen på Softshell-jackan. Och då vore det ju som smidigt att köra på Boberg-byxorna ändå. Och beställa båda sakerna därifrån.
Men av det Zebben skriver så verkar Itab-byxorna också väldigt bra. Ser sköna ut. Men dom är lite dyrare än Boberg.
Ååh jag och min beslutsångest…
#22 Jag är 178 men har lååånga ben :)
Som #26 säger följer inget bälte med, och visst är det lite resår men jag gillar när det är långt och mjukt resår som i mina pinewood, mycket bekvämare eftersom jag inom brukset och apporteringen varierar mycket mellan att ligga, sitta, sitta på huk och stå. Då är det skönt när de är lite töjbara i midjan, eftersom jag gillar låga byxor och har de nere på höftbenen. Jag upplever att bobergsbyxan då skaver lite på höftbenen :)
Om man är flitig kan man hitta Lundhags på rea för 800-1000kr. Köpte mina begagnade (dock ej använda) för tusenlappen. Tyvärr var en 36a lite för stor för mig så ska försöka sälja dem och köpa nya. Om det är någon intresserad ;)
Förövrigt är jag 157cm men störs inte alls av att knäna inte hamnar riktigt rätt, det gör det sällan på de som är längre också. Sen finns mina i en kortare modell också. Vet dock ej om jag har den längre eller kortare. Borde vara den kortare då jag tycker att dom är i perfekt längd för mig.
Bestämde mig tillslut för Boberg-byxorna. Så nu är dom beställda + Softshell Boberg-jackan. :) blir nog bra.

Hur blev det Loveradio? Funderar själv på boberg.. hur är dom i stl?
#32 Det blev som sagt Boberg-byxorna och Softshell-jackan. Är väldigt nöjd med båda två :) Har inte haft på byxorna så mycket än men dom känns tåliga och är snygga. Lite stora runt midjan (men med ett bälte så sitter dom bra).
Kan verkligen rekomendera jackan också. Får plats med hur mycket som helt i fickorna. Var ute för några dar sen och fick då med mig 15 m spårlina, leksak, godis, nycklar, mobil - bara i jackan. Den stora ryggfickan rymmer mycket. Är det lite kyligt och blåsigt ute så har jag en fleece under.
Jag kör med blåkläder byxor, håller inte de så håller väll inget, finns på Jula bland annat att köpa.

33: hur är dom i stl annars? I benen o så? Tog du din vanliga stl? Jag står mellan 36 o 38 :/. Vill inte att dom blir pösiga, men heller inte tajta..
#35 Alltså jag tog min vanliga strl som är 38. Är 173-175 cm nånting. Och dom är perfekta längdmässigt men lite stora runt midjan som sagt. Skulle jag gå ner en storlek så skulle dom vara för korta i benen.

Hm, jag är ju kort så längdproblemet har inte jag… hur är dom i benen o så? Är det tight passform eller lite lös?
#37 Nja tight passform skulle jag nog inte säga att det är. Lite lös skulle jag säga. Man kan lätt ha på sig ett par långkallingar under.
Jag älskar mina Boberg byxor - dock så tycker jag att dom har lite konstig passform! dom är så breda i benen och i höfterna men smala i midjan. Jag har aldrig byxorna knäppta i midjan utan på höften och då blir det rejält med häng. men jag är jättenöjd med dom!
har två andra byxor också men kan inte märkena, kan kolla upp det 
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Ni som tycker att arbetsbyxor blir "långa" när knäskydden hamnar långt ner, tänk på att det är meningen att man ska kunna lägga in skumgummi där och som man sedan alltså har under knät när man sätter sig på knä. De ska alltså sitta under knäna när man står upp.
Själv sitter jag i.af med ett bar "blåkläder" byxor jag med. Dessutom är de lösa fickorna (om man köper byxor med sådana) perfekt att ha godis osv i ^^ Billiga och bekväma!
Hakuna matata!