Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 3180 ggr
LLLINN
0

Tar ni det lugnt inomhus?

Hej! Man läser ju rätt ofta om hur folk skriver att det ska vara lugnt inomhus, där ska man inte jobba eller busa - inomhus ska man vila!

Hemma hos oss har vi inga såna "regler", utan vi leker och tränar när och var vi vill Glad. Leksakslådan står ju där av en anledning Flört. Dessutom anser jag att vissa saker är bäst att börja träna inomhus, utan störningar osv.

Nu beror det ju på vilken hund man har, har man en lättstressad hund så ska man ju göra vad man kan för att han ska få lugn och ro Glad. Men jag undrar lite hur andra gör, framförallt då dom som har "vanliga" och icke-stressade hundar! Tycker ni att det är fel av mig att busa, kampa och även träna inomhus? Hunden i sig verkar inte ha några problem att slappna av iallafall (större delen av inomhusvistelsen tar vi det faktiskt lugnt!)

Ha en trevlig fredagsnatt allesammans Glad

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Jenna_Nord
3

Ser verkligen inget fel i det! :)
Jag både busar, kampar och tränar mina hundar inomhus precis som du. Jag tycker de är viktigt att man kan "ta ner hunden på jorden" och ta det lugnt både utomhus och inomhus trots att man även leker i samma miljö/omgivning. Kan ens hund inte koppla av inomhus bara för att man brukar leka eller träna, så tycker jag att man har brustit någonstans i träningen från de att den är valp :) Om det såklart inte är en lättstressad ras/individ som inte klarar av det..
Min ena hund kan även själv leka inomhus och aktivera sig själv vilket jag tycker är bra. Mina hundar leker även med varandra utan att jag är med vilket jag tycker förstärker deras relation och samhörighet. Men sen kan dom också varva ner! :)

Mvh Jenna

Qepta
0

Vi tränar mycket inomhus, gömmer godis i lägenheten, klicker, lite lydnad. Han får bla kampar som belöning och det älskar han. men så fort jag tar bort leksaken så ska han varva ner. Ibland får jag små fnatt och börjar hoppa och tjoa och då blir han jätte glad och studsar omkring.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Rafflan
0

Kör både lydnad, freestyle och bollkastning inomhus, utan problem. Han får även själv tokryck där han hoppar, far och racar runt, det är okej enligt mig så länge jag kan få honom lugn när jag vill/det behövs :)

Anibaz
1

Jag tränar tricks inomhus, är vädret skitkasst så tränar vi även lydnad och freestyle inne. Men jag är sån att jag absolut inte tillåter att dom leker med varandra inne, det blir 60 kilo dunderklump som river hela kåken då. Så visst kan vi träna inomhus, men lek, kampande och liknande gör vi utomhus.

EmelieKelly
0

Vi gör typ allt inomhus, har inte fått några konsekvenser av det eller något :) men när hon kan till exempel freestyle så går vi ut och tränar istället. Hon har lärt sig att jag hämtar henne inne om det är träning inne och hon behöver inte stressa upp sig :)

Mvh Emelie och hunden Kelly Skrattande

www.soderhund.wordpress.com

ryttarensofia
0

Ja, jag busar och tränar också inomhus med min hund! Men förstår såklart de som har stora hundar, att de inte får leka inomhus. Jag har en tjej på 20 kg, så det är helt okej ;)

Kraam från Ryttarensofia!

[Forest]
1

Inne kan vi leka men inte så pass att hunden blir stirrig. Är jag sjuk så gör jag oxå lite mer aktervering i gömma godis inne o låta dom leta efter det eller gömmer leksak som ska letas fram. Trix gör vi oxå inne framförallt för inlärning till börja med :)  Springbus gör vi ute :)

Loveradio
0

Ja jag tränar, busar och kampar med min hund inomhus. Och han har inga problem att varva ner efteråt. Han brukar också leka själv. Faktum är att utomhus är det så många andra störningar så då är det inte alls lätt att träna och få honom att fokusera på mig (det är nått vi tränar på) så därför blir det mest träning inne.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Jenniferri
0

Vi gör allt möjligt både inne & ute. Ser inga problem till det men mesta av tiden inomhus försöker vi vara så lugna som möjligt så att Wille kan få sova ifred, då valpar ska sova mycke.

Men när han blir äldre kommer nog framför allt träningen vara utomhus, om det inte är dåligt väder.

// Hannah

joheck
0

Här leker vi och tränar inomhus! Speciellt när det är dåligt väder och en sådär -30 grader uteFörvånad. Min hund förstår när det är färdiglekt, så jag har inga problem med att vara aktiv inomhus med han.

Maja2
0

Jag både leker och tränar med mina 4  hundar inomhus som utomhus :)