Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1141 ggr
[pandes]
0

AKUT hjälp!

Hejsan, är hos en kompis som har en 12 årig bichon havanais med diabetes. Hon har spytt upp alt i magen och nu senast ett gult/brunt slem. Vet inte riktigt vad man kan har för att lugna henne lite. Vet inte riktigt vad hennes puls borde ligga på men jag tycker inte den verkar onormal. Hon ligger i sin korg och kunde inte resa sig förut, försöker nu men vi håller kvar henne i korgen. Vet inte vad man kan ge/göra så hon mår bättre. Hon har kupat sig hela dagen… Har gett henne honung som höjer blodsockret då det hel kan bero på lågt blodsocker (eller tvingat i henne). Hon försöker äta skinkan men mår för illa. Hoppas du vet nåt som kan hjälpa Bessie…

Maja2
12

Ring veterinären!

russin
1

är det en gammal hund med diabetes som verkar påverkad, så skulle jag ringa veterinär för att rådfråga. är inte så insatt i diabetes på hund, men det borde vara viktigt även för dom att hålla blodsockret på stadig nivå.

russin
0

Såg nu även att hunden hade svårt resa sig förut - då är det veterinärbesk som gäller bums.

[pandes]
0

Dom ska kolla hennes blodsocker. Återkommer om en stund.

Changrila
0

Åk till veterinär!

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

[pandes]
0

Dom mäter blodsockret nu.

[pandes]
0

Blodsockret var okej.

Pilon
17

Jag förstår alltså mig inte på folk. Varför ringer man inte veterinären?
"ja nä jag kanske ska skriva en tråd på ett forum istället" ???

Det borde vara som en reflexmässig reaktion att man ringer veterinär vid sånahär saker….

Du kan rådfråga "Är detta allvarligt? vad kan jag göra själv, vad gör ni om jag kommer med hunden till er?"

jag vill inte vara elak, bli bara irriterad….

UlrikaD
0

Hur gick det?

[pandes]
0

Lilla Bessie började skutta omkring vid halv åtta, åt mat, drack vatten, kissade och bettede sig helt normalt och hennes blodsocker var helt normalt när jag åkte hem för en timme sedan. Hennes mamma var inte hemma så dom visste inte vad dom skulle göra då pappan inte var lika insatt i diabetes som mamman. Vet inte om dom ringde veterinären, dom åker ändå dit nån ofta p.g.a diabetesen så jag tror dom frågar då. Det är över en timmes resa, och jag tror inte ens den kliniken har öppet efter 17, tyvärr (vi bor i ett samhälle på landet). Men ska höra med henne imorrn hur det gick, hon sover nog nu. :)

[pandes]
0

Vi tror bara hon behövde få ut gräs som hon käkat upp under dagen.