Hundar iFokus

Hundar

Etikett: klicker-shaping
Läst 1354 ggr
Jenna_Nord
0

Skvallerträning med två hundar

Ja, funkar det?

Skulle jätta gärna vilja träna in det på mina hundar, men jag har ju alltid två.. De är klart att jag kan gå ut med dom en och en, men när man väl är ute med båda två och inte längre klickar vid hundmöten, förstör man träningen?

Mvh Jenna

Sittrica
0

Sätter ett avtryck här i tråden, då jag funderar på samma sak! Glad

knutteknop
0

Har samma fundering jag också. vore kul med någon som vet :)

Myrtorpets Möss och Kaniner

LLLINN
0

Undrar också, sätter ett tassavtryck! (vilka kul svar TS har fått hittills :P)

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Sittrica
0

Hittade ett bra blogginlägg med en tjej som tränade skvallerträning med flera hundar: http://lydnadshundar.bloggagratis.se/2012/03/13/7532790-skvallertraning/

Jenna_Nord
0

Intressant! Men då använder hon alltså ingen klicker, utan väntar ut att hundarna själva ska ta kontakt och belönar därefter om jag förstått rätt?

Mvh Jenna

Sittrica
0

Ja, det var så jag förstod det med.

Min fundering däremot är om man kanske ska träna skvallerträning med en hund i taget först i alla fall, så att de lär sig vad man vill, för att sedan fasa över träningen till det sättet som hon har gjort?

Jenna_Nord
0

Ja precis..
Det jag är mest fundersam över är att ibland är de bara den ena som lägger märke till hunden. Blir de inte rätt konstigt att den andre belönas fast det inte hänt något?

Mvh Jenna

LLLINN
0

#7 Fast det kan ju inte göra nån skada iallafall? Alltså, den får lite extra godis bara Tungan ute Så småningom under "övningen" borde h*n ändå märka den passerande hunden, och då övergår extra-belöning till avledning/träning!

8/5-13 & 1/6-13

Jenna_Nord
0

Ja, de är klart. Lite extra gott på promenaden har ju ingen dött av!Flört

Men då ska man kanske hålla klickern utanför? Eller bara använda klickern när man går med dom en och en. Och sen bara belöna normalt när man är ute med båda.

Mvh Jenna

LLLINN
0

#9 Ja så skulle jag ha gjort!

8/5-13 & 1/6-13