Ang. grandisvalpen som dog
Jag läste hela tråden här, inlägg hemskt, hemskt tragiskt alltså
http://hundar.ifokus.se/discussions/4f25d2bad4ebea19070008a8-hjalp?discussions-2
..med tjejen som hade en grandis som satte i sig nått olämpligt och senare dog av det.
Sen att folk satt och diskuterade hur vida hon kunde ha tagit sig till kliniken tidigare eller inte. Och nån till och med menade på att hunden dog för att tjejen väntade med att åka in med hunden.
Det jag tänker på, är att, det var ju ändå inte tjejens fel. Det var ju veterinärens felaktiga bedömning om jag förstod det rätt. hade veterinären sagt att "OJ! Bäst du kommer in med honom direkt!" så hade säkert tjejen också gjort allt hon kunnat för att ta få dit hunden snabbt. Men nu lyssnade ju hon på veterinären.
Det jag menar är, det är ju veterinären man kan i så fall skylla på och vara arg på, inte tjejen…
Visst ska man kanske se till hur hunden beter sig och reagera där efter, men om man inte är så hundkunnig så kanske man inte inser allvaret i att en valp beter sig som den gjorde och då litar på veterinärens bedömning..
Detta behöver inte diskuteras, jag kände bara att jag behövde säga detta =)
Jag låser tråden eftersom denna diskussion redan varit, och det känns onödigt att dra upp det igen då hunden tyvärr inte längre finns.