Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 7138 ggr
Jenniebreen
0

Kissar i sängen/soffan

Hej!

Jag har nu under en tid haft problem med min amstaff tik på lite över 1år som kissar i sängen, vi kan inte sova där, ha dörren öppen eller liknande, hon går rakt in och kissar, det har även hänt 2ggr att hon kissat när vi sovit och vaknat upp i kiss.

Det har även nu på senare tid börjat i soffan också, 3-4 pölar på samma gång..
Varför?
Vad kan man göra?

Behöver verkligen hjälp Gråter

Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se

Jenniebreen
0

Kan tillägga att detta inte är tillfälligt utan har hållt på ett tag, när hon var valp så hände det då och då men sedan avtog en period..

Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se

Michaela-N
0

Är hon rumsren för övrigt?

AnneN
3

Har du varit till veterinär och kollat så hon inte har urinvägsinfektion? Då är det vanligt att de väljer att kissa på mjukt underlag som tex säng & soffa.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jenniebreen
0

#2 - Ja helt rumsren annars.. :(

Björnidet
0

Du skall nog kolla om inte hon har UVI och det måste du till en veterinär för att kolla.

Jenniebreen
0

#3 Jag har pratat med veterinären som jag har (är stamkund haha) och hon sa att det inte låter som något som skulle kunna vara medicinsk (dvs. urinvägsinfektion eller liknande) eftersom hon kissar normalt och inte förändring alls, och just att det inte bara dykt upp helt plötsligt utan att det varit en period som valp också.. Men kanske är fel?

AnneN
0

#6 De kan kissa normalt även om de har uvi, enda sättet att vara säker är att ta ett urinprov där veterinären gör en odling.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Doglovers]
0

Hon känner att det luktar efter tidigare gånger. Hur mycket man än tvättar så finns doft kvar som vi inte känner men som hunden känner. Och eftersom det redan luktar kiss där, så kan man ju kissa där tycker din hund. Och det gäller även er soffa.

Jag råder er att försöka tvätta med ett medel som tar bort denna lukt. Kontakta någon affär som säljer proffesionella rengöringsmedel och förklara läget. Min hund kissade i skinnsoffan och jag trodde jag skulle få slänga den. Men då köpte jag ett medel som var helt suveränt. man ska tvätta och spraya med det och det dödar bakterier och andra odörer, står det och det gjorde den verkligen.

Så hon är ca 1 år nu och börjar bli vuxen och könsmogen och vill gärna lämna lite markering att hon finns. Så om någon annan hund kommer in i rummet, kommer den garanterat att göra likadant är jag rädd.

Lycka till och hoppas det fungerar för er.

vallhund
0

Löp pg?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

vallhund
2

Löp pg?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Jenniebreen
0

Hej! Då får jag kika med veterinär, vad är det som ni beskriver för något?