Aggresiv mot andra hundar?
Hej .. Min hund Zigge är aggresiv mot andra hundar.. Endast hanar.. Nu har jag en sibbe hane här .. de tog dom 6 dagar att bli vänner. men sibben Atlas som han heter är väldigt underlägsen och lägger sej ner om Zigge typ kommer nära.. fast nu e dom bästisar. Men går man förbi en annan hanhund då morrar han och ska flyga på den..
han har bott hos min mamma en del o det är hos henne han har blivit som han är.. innan när jag hade honom då funkade han jätte bra med andra hundar osv..
Nån som har/haft en lika aggresiv hund som jag ?? O vad gjorde ni för att få hunden att inte vara så aggresiv ?
Aggressivitet eller osäkerhet? Du säger att han blivit som han är under tiden han bott hos din mamma. På vilket sätt har han hanterats som gjort det? Vore han verkligen aggressiv, tror jag inte han skulle bli kompis med en hane överhuvudtaget, tror du inte han är osäker?
osäker kan han nog vara.. Han har blivit påhoppad av andra hanar tidigare .. 3 gånger eller nått .. men bara när mamma har haft honom.. konstigt nog. O gör Zigge fel när mamma har honom så säger hon typ.. Men lilla gubben så får du inte göra här får du en godis. typ.. Men ja vet inte..
Jag skulle jobba mycket med att stärka honom, träna saker som han får klara av och få belöning för, träna saker han tycker om att göra, som han får belöning för. Träna hundmöten efter det.
Kan inte hjälp dig med din problem, men är det så smart att köpa en ny liten valp när du har problem med din äldsta
?
Lycka till iallafall 
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Det är en tik ja ska ha o han funkar hur bra som helst med tikar.. O bättre e de om han får lära känna henne från första början vilken han kommer få.. så de kommer inte vara nåra problem .. de e bara hanar..
Agility tycker han e skit kul .. så du menar att ja ska träna det med honom så kanske de hjälper elr vadå? :)
#5 Jag tänkte mer att det kan bli jobbigt att träna både valp och vuxen hund, men det går säkert bra så länge du är förberedd - och det verkar du ju vara
.
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Haha ja har en kille som hjälper men .. Men han e lite så där när de gäller mina hundar .. han e inte så förtjust i dom. Haha … Men ja e ganska bra på hundar de e bara Zigge ja inte har pli på.. Men han har ju heller inte bott hos mej så mycket för ja har flyttat runt väldigt mycket osv.
:)
Men det är så konstigt. När Zigge är lös o de kommer en stor annan hanhund. Då bryr han sej inte knappt .. Han kan väll kolla lite på den men han springer inte fram de e bara när han e kopplat han vill fram. Men de kan ju bero på att han känner sej säkrare utan koppel elr nått.. elr ja vet inte men..